صدور مجوز جذب 45 هیأت‌علمی در علوم پزشکی اهواز/انتشار فراخوان در اسفندماه


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به صدور مجوز جذب 10 هزار عضو هیأت علمی در کشور، سهمیه این دانشگاه را 45 نفر عنوان کرد و گفت: با جذب این افراد مشکل کمبود اعضای هیأت علمی در گروه‌های آموزشی تا حد زیادی رفع می‌شود؛ فراخوان جذب در اسفندماه جاری بر اساس نیاز گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها، منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی در دومین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که با هدف بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه، بررسی آیین‌نامه مربوط به نحوه پذیرش واحدهای فناور و مراکز رشد، اجرای پایان‌نامه‌های دستیاری مطابق شیوه‌نامه اجرایی طرح‌های تحقیقاتی، تصویب برنامه‌های آموزشی پیشنهادشده از طرف دانشکده بهداشت، تعیین عضو هیأت منصفه رسیدگی به تخلفات تشکل‌های دانشجویی و اصلاح بند مربوط به شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و غیردولتی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: گروه‌های آموزشی دانشگاه در 2 ماه گذشته میزبان هیأت‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت بودند که پس از پایان ارزیابی همه گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی، تقریبا" تمام آن‌ها مورد تأیید قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین چند گروه آموزشی به‌علت مشکلات کمبود اعضای هیأت علمی به‌صورت مشروط تأیید شدند ولی این مشکل تنها مختص دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیست بلکه همه دانشگاه‌های کشور با این مشکل مواجه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که از زمان آغار به ‌کار دولت جدید، هیچ‌گونه مجوز استخدامی برای جذب اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌های کشور اعطا نشده بود، اظهارداشت: امسال مجوز استخدام 10 هزار عضو هیأت علمی در کشور صادر شده که با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، سهمیه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز 45 نفر است.

ایدنی خاطرنشان کرد: با جذب این 45 نفر در صورت وجود افراد دارای شرایط جذب، مشکل کمبود اعضای هیأت علمی در گروه‌های آموزشی تا حد بسیار زیادی رفع می‌شود؛ فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اسفندماه جاری بر اساس نیاز گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها، منتشر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که گروه‌های آموزشی جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی، رادیولوژی و پاتولوژی دانشگاه از نظر اعضای هیأت علمی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، ادامه داد: این مشکل در گروه جراحی مغز و اعصاب که یک عضو هیأت علمی استخدامی دارد و 2 نفر سرباز هیأت علمی کار تربیت دستیار را نیز باید انجام دهند، شدیدتر است. با رایزنی‌های انجام‌شده فعلأ مشکلی برای ادامه کار این گروه وجود ندارد؛ البته مشکل گروه‌های جراحی مغز و اعصاب یک مشکل ملی است و در کل گروه‌های بورد جراحی اعصاب در کشور، تنها 12 نفر موفق به اخذ بورد شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین از اخذ مجوز تأسیس دو رشته روماتولوژی و ریه در مقطع فوق تخصص از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: با توجه به اخذ مجوز ایجاد رشته جراحی عروق در مقطع فوق تخصص در سال 93، در مجموع سه مجوز راه‌اندازی رشته‌های جدید در دوره مدیریت جدید دانشگاه اخذ شده است.

ایدنی با اشاره به مشکل عمده بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان در استان از نظر کمبود شدید نیروی انسانی، افزود: وزارت بهداشت مجوز استخدام هزار و 200 نفر را در رشته‌های گروه پرستاری برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز صادر کرد اما به‌دلیل این‌که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان متناسب با نیازهای بازار سلامت تربیت نشده‌اند، با وجود سه مرحله فراخوان حدود 600 نفر استخدام شدند که از این تعداد تنها 285 نفر نیروی جدید بودند و دیگر افراد به نحوی در واحدهای تابعه دانشگاه فعالیت داشته‌اند.

وی با بیان این‌که برای حل این مشکل باید ظرفیت تربیت نیروهای کارشناسی در شهرستان‌ها ایجاد می‌شد، ادامه داد: در این راستا مجتمع‌های آموزش عالی سلامت طراحی شدند تا نیروهای موردنیاز در حوزه بهداشت و درمان، با حمایت دانشکده‌های معین متناسب با نیازهای بومی همان منطقه تربیت شوند؛ این اقدام در دولت تدبیر و امید برای تطابق نیاز بازار کار سلامت و تربیت نیروی انسانی متناسب در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین از تصویب اعتبار لازم جهت طرح‌های توسعه دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه خبر داد و گفت: کارهای مناقصه این طرح‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نشست خبری طرح ضیافت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز