سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نوام چامسکی: اردوغان قاتل است و ترکیه رژیمی مستبد


به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نوام چامسکی»، زبان‌شناس، تحلیلگر و اندیشمند آمریکایی که از او به عنوان «مهم‌ترین دانشمند زنده جهان» یاد می‌شود در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره یکبار دیگر با لحنی تند از «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه انتقاد کرد. 

تنش‌های لفظی «اردوغان» و «چامسکی» زمانی آغاز شد که او همراه با بیش از هزار دانشمند بین‌المللی طوماری را امضت کرد از دولت ترکیه می‌خواست به عملیات‌های امنیتی در مناطق جنوب شرقی ترکیه و سرکوب کُردها پایان دهد. 

«اردوغان»، چند روز بعد، پس از یک حادثه بمب‌گذاری امضاکنندگان این طومار را با الفاظی مانند «نادان»، «خائن»، «مشتی به اصطلاح روشن‌فکر» و «تاریک‌اندیش» مورد حمله قرار داد.

او به طور مشخص به آقای «چامسکی» اشاره کرد و گفت که می‌خواهد او به ترکیه سفر کند و اوضاع این کشور را از نزدیک مشاهده کند.

«چامسکی» چند روز بعد در مصاحبه با «گاردین»، اردوغان را به ریاکاری در مبارزه با تروریسم و حمایت از گروه تروریستی داعش متهم کرد و گفت که اگر به ترکیه سفر کند به دعوت اردوغان این کار را انجام نخواهد داد.

این نظریه‌پرداز آمریکایی در مصاحبه‌ای که اخیراً با شبکه خبری الجزیره داشته، اما هنوز به طور کامل پخش نشده هم بار دیگر به سوالی در همین باره پاسخ گفت. 

«چامسکی» در بخشی از این مصاحبه گفت: «او بی‌شک در حال انجام حملات سرکوبگرانه شنیعی علیه جمعیت کرد است. اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید.»

چامسکی سپس در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه اسمش را چه می‌گذارد گفت: «من اسمش را قتل می‌گذارم.»

وی سپس اضافه کرد: «قطعا این قتل است. (ترکیه) رژیمی بسیار مستبد است که در حال نهادینه کردن مجدد سیاست‌هایی است که در قرن نوزدهم کاملاً وحشت‌آور بودند.»

آقای چامسکی در این مصاحبه درباره موضوعات مختلف دیگر از جمله تنش‌ها بین ایران و عربستان هم گفت‌وگو کرده است. قرار است الجزیره مشروح این مصاحبه را تا ساعاتی دیگر پخش کند. 

انتهای پیام/  

 

http://fna.ir/YJFWB


ویدیو مرتبط :
بحران های امروز جهان در گفتگو با نوام چامسکی