سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محمدرضا تاجیک: بعید نیست روحانی اولین رئیس‌جمهور 4ساله باشد


محمدرضا تاجیک: بعید نیست روحانی اولین رئیس‌جمهور 4ساله باشد

تسنیم/ تاجیک می‌گوید که بعید نیست روحانی اولین رئیس‌جمهور 4 ساله بعد از انقلاب باشد.

محمدرضا تاجیک از تئوریسین‌های جناح دوم‌خرداد در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد به تبیین مسائل سیاسی کشور پرداخته است.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه "معتقدم نامی از گفتمان اعتدال وجود دارد و هنوز هیچ تصویری ارایه نشده است تا بتوانیم جدی‌تر حرف بزنیم" خاطرنشان کرد: در مورد آقای روحانی بارها گفته‌ام. حمایت ما از روحانی بیش و پیش از آنکه حمایت گفتمانی، منشی و روشی باشد یک حمایت عقلایی است.

تاجیک درباره تاثیر شکست دولت بر وجهه اصلاح‌طلبان نیز می‌گوید: نمی‌توان به راحتی شکست جریان اعتدال را از جریان اصلاح‌طلبی جدا کرد. من این را نمی‌پسندم. جریان اصلاح‌طلبی از خود یک هویت دارد و این هویت را با فاصله انتقادی نسبت به جریانات دیگر مشخص می‌کند.

این تئوریسین جریان دوم‌خرداد با تاکید بر اینکه "شرایط پسا تحریم به مراتب برای دولت روحانی سنگین‌تر و سخت‌تر از ما‌قبل آن است"، خاطرنشان کرده است: ماقبل از آن می‌توانست خود را توجیه کند و الان نمی‌تواند و اگر نتواند دوران پسا تحریم را تدبیر کند، نمود و نماد آن را در انتخابات آتی مجلس خواهیم دید. فضایی خواهد شد که سنگین است.

تاجیک همچنین می‌افزاید: صدای پای بحران‌ها به گوش می‌رسد. قبل از اینکه این بحران‌ها چهره زمخت خود را به ما نشان دهند بایدجلوی آنها را گرفت. دولت باید دست بالا بزند. تیم خود را آماده کند یا با شرایط روز تغییر دهد و ازنیروهای فکری جامعه استفاده کند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تاکید بر اینکه تردید ندارم دولت نیاز به ترمیم دارد، تصریح می‌کند: بافت و تافت دولت را در سطح بالا چندان همگون نمی‌بینم. رابطه تنگاتنگ میان رییس‌جمهور و برخی وزرای او نمی‌بینم. از سوی دیگر دغدغه‌های کنونی رییس‌جمهور را بسیار خاص می‌بینم.

این استاد دانشگاه همچنین در پاسخ به این سوال که اگر دولت نتواند مشکلات را در دوران پسا تحریم حل کند می‌توان پیش‌بینی کرد دولت روحانی نخستین دولت چهارساله در تاریخ سیاسی بعد از انقلاب باشد؟ می‌گوید: بعید نمی‌دانم اما این را منوط می‌کنم به اینکه چه آلترناتیوی در مقابل او شکل می‌گیرد. چهار ساله شدن دولت روحانی در صورتی است که رقیب به این زیرکی و توانمندی رسیده باشد که بعید می‌دانم اما بستگی دارد که در آستانه انتخابات چه اتفاقی بیفتد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
روحانی چگونه رئیس جمهور شد؟