افتتاح 500 مدرسه در دهه فجر امسال


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از افتتاح و بهره‌برداری 500 مدرسه با 2900 کلاس درس در ایام الله دهه فجر امسال خبرداد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مرتضی رئیسی اظهار کرد: آیین افتتاح و بهره برداری از مدارس جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش به طور نمادین همزمان در یک مدرسه مشارکتی واقع در منطقه 16 تهران با سراسر کشور انجام خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: این مدارس در زیربنایی به مساحت 355 هزار متر مربع احداث شده و برای ساخت آنها بیش از چهارهزار میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز هزینه شده است.

وی از تخریب و نوسازی 2000 مدرسه فرسوده تا پایان امسال خبرداد و گفت: در شش ماه نخست امسال 1300 مدرسه با هشت هزار کلاس به بهره برداری رسید و به غیر از 500 مدرسه جدید که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، 200 مدرسه نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

رئیسی افزود: با بهره برداری از این مدارس دو میلیون متر مربع به مساحت آموزشی و 12 هزار کلاس به کلاس های درس در کشور اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی امسال در استان تهران 120 مدرسه با هزار و350 کلاس نوسازی و تحویل آموزش و پرورش شد که یک سوم از این مدارس با مشارکت خیران به بهره برداری رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به جمع آوری بخاریهای غیراستاندارد مدارس اشاره و افزود: طبق برآوردهای به عمل آمده طی دو سال گذشته از 200 هزار بخاری غیر استاندارد موجود در کلاس درس تا پایان امسال بیش از 100 هزار بخاری استاندارد خواهد شد و مابقی نیز تا پایان سال 96 جمع آوری و بخاریهای استاندارد جایگزین آنها می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی به مناسبت دهه فجر اشکنان