سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش 3.5 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در نیمه نخست امسال


ایرنا/ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در شش ماه نخست سال جاری، آمار کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد کاهش داشت.

سرهنگ عین الله جهانی، در همایش 'آموزش موتورسواران و ایمنی در شهر' در گرگان اظهارداشت: براساس آمارها بالغ بر هشت هزار نفر در نیمه اول سال گذشته براثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست دادند که این میزان امسال با کاهش حدود 260 نفری، بیش از هفت هزار و 200 نفر بود.

وی از تلاش برای کاهش 10 درصدی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در سال جاری خبر داد و افزود: آمار کشته شدگان این حوادث سال گذشته 16 هزار و 782 نفر بود، هر چند پیش بینی می شود بتوانیم امسال تنها هفت درصد این آمار را کاهش دهیم.

جهانی برای کاهش آمار حوادث رانندگی و آسیب های ناشی از آن در بحث کشته شدگان و مصدومین خواستار همکاری و تلاش همه مسئولان، متولیان امر، مردم و به خصوص رانندگان شد.

معاون پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشتر آمار کشته شدگان مربوط به موتورسواران است، افزود: تعداد سه هزار و 768نفر از مجموع کشته شدگان حوادث رانندگی سال گذشته را موتورسواران تشکیل می دهند و حدود 20 برابر این جمعیت نیز مجروح شده اند.

وی با بیان اینکه 60 درصد موتورسواران کشته شده در حوادث رانندگی به علت ضربات مغزی جان خود را از دست می دهند، اضافه کرد: تعداد عابران پیاده که در برخورد با موتورسیکلت کشته می شوند نیز زیاد است و در واقع موتورسیکلت سواران خود عامل تصادفات دیگر نیز هستند.

جهانی یادآور شد: این آمارها براساس تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی در صحنه تصادف است و اگر آمارهای پزشکی قانونی را به آن اضافه کنیم، تا دو برابر افزایش می یابد.

معاون پلیس راهور ناجا در ادامه با یادآوری اینکه کلاه ایمنی برای موتورسواران یعنی زندگی، گفت: توجه نداشتن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، حرکت در خلاف جهت و عبور از محل ممنوع بخشی از دلایل وقوع حوادث رانندگی است.

جهانی افزود: توانائی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه، تغییر ناگهانی مسیر، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ ناشی از سبقت و رعایت نکردن فاصله طولی بخش دیگری از دلایل وقوع حوادث رانندگی می باشد.

وی همچنین با اشاره به برخی قوانین مربوط به حوادث رانندگی گفت: برخورد وسیله نقلیه به عابردر محل های خط عابر پیاده ، زندانی شدن راننده آن را در پی دارد و این محکومیت قابل تغییر نیست.

همایش آموزش موتورسواران و ایمنی در شهر به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی از سوی شورای ترافیک شهرداری گرگان با همکاری پلیس راهور استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم، تعداد زیادی از موتورسواران گرگانی شاغل در پیک های موتوری، خدمات شهری و فضای سبز شهرداری، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و شهروندان عادی موتورسوار به همراه دانش آموزان پلیس مدرسه حضور داشتند و در پایان به شرکت کنندگان کلاه ایمنی اهدا شد.


ویدیو مرتبط :
گفت و گو با برادر یکی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات سال 88