سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم توجه به فرهنگ اهدای خون در زنان/ سال گذشته ۳۵۲ هزار واحد خون در تهران اهدا شده است


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مرتضی طباطبایی در دومین همایش روز ملی خون‌های نادر در رابطه با گروه خونی O اظهارداشت: این گروه خونی دهنده عمومی به شمار رفته و در سوانح، اورژانس و حوادث غیر مترقبه کاربرد زیادی دارد.

وی افزود: 30 تا 40 درصد افراد گروه خونی O را داشته که فقط 3 تا 4 درصد آنها دارای گروه خونی O- هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به راه‌اندازی باشگاه گروه خونی O در مراسم امروز گفت: این باشگاه ابتدا برای گروه خونی O- متمرکز شده و در مراسم امروز نیز از کسانی که بیشترین میزان در اهدای این گروه خونی را داشتند تقدیر می شود.

طباطبایی ادامه داد: سال گذشته 352 هزار واحد خون در پایتخت اهدا شد و این رقم معادل مراجعه 1.3 بار افراد به پایگاه‌های انتقال خون بوده است.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون گروه‌های خونی منفی نسبت به گذشته به 2 برابر رسیده است، گفت: با تشکیل باشگاه گروه خونی O دیگر دغدغه تأمین خون‌ را نخواهیم داشت و از طرفی ذخایر گروه‌های منفی دارای نوسان بوده و گاهی 100 درصد تأمین و در زمانی با مشکل کمبود مواجهیم لذا تشکیل باشگاه در این زمینه می‌تواند بسیار موفق باشد؛ همچنین با برنامه‌ریزی برای فراخوان اهداکنندگان گروه خونی O می‌توانیم به یک سطح پایدار در زمینه گروه خونی O برسیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران در پایان به میزان اهدای خون زنان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم فرهنگ اهدای خون در بانوان رواج پیدا کند، در حال حاضر 5 تا 6 درصد اهدا کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند که در این زمینه NGO های بانوان می‌توانند کمک کنند که زنان به این فرهنگ ورود یابند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WIT035


ویدیو مرتبط :
اهدای خون بهار-دعوت اهدا کنندگان خون درماه مبارک رمضان