روشهای تشخیص چرم طبیعی از نوع مصنوعی


این روزها اگر بخواهید کت،کیف یا کفشی با چرم طبیعی بخرید باید هزینه زیادی را متحمل شوید. وقتی یک کت یا کیف یا بارانی با قیمت بالایی می خرید باید از آن مراقبت بیشتری کنید تا هم عمرش و هم زیبایی آن را حفظ کنید.

اما گاهی شناخت چرم طبیعی و تشخیص آن از چرم مصنوعی برای کسانیکه در این زمینه خبره نیستند، کاری دشوار است. اگرچه قیمت چرم طبیعی بسیار گران تر از چرم مصنوعی است اما چه بسا که برخی فروشندگان از این مسئله سوء استفاده کرده و چرم مصنوعی را به قیمت چرم طبیعی بفروشند. راهکارهایی برای شناخت چرم طبیعی و اصل وجود دارد که برای شما ذکر میکنیم.

تفاوت چرم طبیعی و تقلبی ، تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی ، تشخیص چرم اصل

* اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد اینست که چرم طبیعی دارای شناسنامه است. بنابراین اگر قصد خرید چرم طبیعی را دارید از فروشنده شناسنامه آن را درخواست کنید. این مهمترین ویژگی چرم طبیعی به حساب می آید.

* چرم طبیعی نرم تر از چرم مصنوعی است یعنی انعطاف بیشتری دارد. چرم را لمس کنید. با لمس چرم می توانید متوجه جنس اصل یا پلاستیکی آن شوید. اگر جنس پلاستیک را لمس کردید مطمئن شوید چرم، مصنوعی است.

* بوی چرم طبیعی از بوی پلاستیک چرم مصنوعی قابل تشخیص است. بنابراین با خوب بو کردن نیز می توانید چرم طبیعی را تشخیص دهید.

* فضاهای برش خورده چرم را به دقت بررسی کنید. چرم طبیعی از الیاف به هم چسبیده ای مانند کنف درست شده است که نخهای کنفی مانند آن به راحتی از هم جدا نمی شوند، اما فضاهای برش خورده چرم مصنوعی از هیچ الیافی ساخته نشده است.

* پوشش پشتی چرم طبیعی نیز از چرم مصنوعی متفاوت است. پشت چرم طبیعی حالتی پرز مانند دارد بطوریکه معلوم است از خود پارچه است اما پشت چرم مصنوعی معمولا نخهای رشته ای و توری مانند است که به عنوان آستر چسبانده شده است.

* به طرح روی چرم دقت کنید، چرم طبیعی دارای طرح غیر تکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، مطمئنا طرح پرسی و چرم  مصنوعی است.

* بطور کلی اگر قصد خرید چرم طبیعی را دارید به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید و اگر نه اصل بر آنست که اغلب اجناس چرمی فروشگاههای متفرقه، مصنوعی هستند.

* اگر چرم طبیعی را زیر نور بگیرید نور را یکدست منعکس نمی کند و بعضی جاهای آن مات و بعضی جاها براق به نظر می رسد.


ویدیو مرتبط :
چاپ روی چرم طبیعی و مصنوعی