پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور در مورد برجام: تشکر از ظریف و هیئت مذاكره کننده


همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استكبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

مقام معظم رهبری به نامه روحانی درباره برجام پاسخ دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حسن  روحانی رئیس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریمهای ظالمانه و عقب نشینی طرفهای مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوششهای همه دست اندرکاران مذاکرات، بر 5 نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

متن نامه آیت الله خامنه ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دكتر روحانیریاست محترم جمهوری

با سلام و تحیت،

خرسندی خود را از اینكه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌ئی در پیشبرد این صنعت مهم و كوشش خستگی ناپذیر مذاكره‌كنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را كه برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه كرد، ابراز می‌دارم و از جنابعالی و هیئت مذاكره و شخص وزیر محترم و همه‌ی دست‌اندركاران تشكر می‌كنم. عجالتاً نظر جنابعالی را معطوف می‌دارم به اینكه:

اولاً: مراقبت شود كه طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور كامل انجام دهد. اظهارات برخی از سیاستمداران امریكائی در این دو سه روز كاملاً موجب بدگمانی است.

ثانیاً: به همه‌ی مسئولان دولتی تذكر داده شود كه حلّ مشكلات اقتصادی كشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهائی برای گشایش در اقتصاد كشور و معیشت مردم كافی نیست.

ثالثاً: در تبلیغات توجه شود كه در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هائی كه سعی می‌كنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود كنند با افكار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌كنند.

رابعاً: همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استكبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

خامساً: بار دیگر تأكید می‌كنم كه از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستكبر بویژه امریكا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

موفقیت جنابعالی و دیگر مسئولان كشور را از خداوند متعال مسألت می‌كنم.

سیّدعلی خامنه‌ای۲۹ دی ۹۴


ویدیو مرتبط :
پاسخ رئیس جمهور به نامه رهبری درباره شروط اجرای برجام