علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نبرد سوریان و ۲۸ فرنگی‌کار مدعی برای کسب دو سهمیه


به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در استانبول ترکیه برگزار می‌شود که طی آن حمید سوریان باید برای کسب تنها سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم به میدان برود. بدیهی است نابغه کشتی ایران و جهان، کار ساده ای را پیش رو ندارد، چراکه طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، تنها دو نفر راه‌یافته به دیدار فینال می‌توانند مجوز حضور در المپیک را کسب کنند.

این در حالی است که ۲۹ کشتی‌گیر از سراسر جهان همچنان بدنبال کسب سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی هستند و با آمادگی و انگیزه بالایی برای حضور در آخرین آوردگاه گزینشی المپیک در استانبول دورخیز کرده‌اند. در بین این فرنگی‌کاران علاوه بر حمید سوریان از ایران، مدعیان عنوان‌دار دیگری همچون ایو آنگلوف از بلغارستان، پیتر مودوس از مجارستان، رومن آمویان از ارمنستان، رواز لاشخی از گرجستان، جسی تیلکه از آمریکا، ارهان کاراکوش از ترکیه و دمیترو تسیمبالیوک از اوکراین نیز حضور دارند که طبیعتا همین مساله، جدال سخت و نفس‌گیری را برای مدعیان سبک وزن کشتی جهان رقم خواهد زد.

حمید سوریان نیز پس از ناکامی در سه فرصت قبلی برای کسب سهمیه، به خوبی ریکاوری کرد و روز گذشته با آمادگی روحی و جسمی مطلوبی به همراه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، حسام الدین جعفری سرپرست این تیم و رامین امیرساسان متخصص تغذیه تیم‌های ملی، برای شرکت در رقابتهای گزینشی المپیک عازم ترکیه شد. نمایندگان کشورمان تاکنون ۶ سهمیه کشتی آزاد و پنج سهمیه کشتی فرنگی را کسب کرده اند و فقط سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی باقیمانده تا کاروان کشتی ایران با ترکیبی کامل راهی المپیک شود.

بنا بر این گزارش، برنامه برگزاری این مسابقات به وقت محلی در ترکیه به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه:
ساعت ۱۴ تا ۱۴:۴۵: وزن کشی تمامی اوزان کشتی فرنگی

جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه:
ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمامی اوزان کشتی فرنگی

شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه:
ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمامی اوزان کشتی زنان

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه:
ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمامی اوزان کشتی آزاد

اختلاف ساعت ایران با ترکیه ۹۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۰ به وقت ترکیه ۱۱:۳۰ به وقت ایران است.


ویدیو مرتبط :
کسب مدال طلای رقابتهای کشتی فرنگی ، وزن 55 کیلو توسط حمید سوریان