سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری همایش میز تخصصی کالا، کشور عمان در بندرعباس


محمد عباسی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از کشورهای هدف صادراتی استان هرمزگان کشور عمان می باشد این سازمان در نظر دارد جهت آشنایی فعالان اقتصادی با بازار کشور عمان میز تخصصی کالا، کشور عمان را برگزار نماید.
وی افزود: این برنامه با حضور کارشناسان سازمان توسعه تجارت ایران و فعالان اقتصادی مرتبط با کشور عمان با محوریت بررسی مشکلات و توسعه راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی از هرمزگان برگزار می شود.
وی با تأکید بر اینکه صادرات غیر نفتی در کل دنیا مورد توجه قرار دارد، گفت: بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که تلاش می کنیم با رفع مشکلات موجود حضور مؤثری در آن داشته باشیم.
عباسی تصریح کرد: فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را دوچندان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده این همایش روز دوشنبه با حضور کارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس برگزار می شود.
کشور عمان یکی از بهترین کشورهای دارای روابط سیاسی با ایران است و هم اکنون این کشور با دارا بودن 310 هزار کیلومتر مربع مساحت، دومین کشور بزرگ حوزه خلیج فارس می باشد و بطوقطع این وسعت، شرایط خاصی برای برنامه های توسعه ای این کشور فراهم کرده است.
کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.
طبق آمار موجود در نیمه نخست سال 94 حجم صادرات به کشور عمان 172 میلیون دلار و 43 میلیون دلار حجم واردات به این کشور بوده که این ارقام نشان دهنده موازنه مثبت تجاری کشور عمان است.ک/3
7198/ 6048

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ترانزیت یک و نیم میلیون تن کالا از بندرعباس