سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساختمان سازی در اصفهان باید با سبك معماری این شهر مطابق باشد


به گزارش ایرنا،حسام ‌الدین صمصام شریعت عصر سه شنبه در'همایش روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار' در اصفهان افزود: از طرح‌هایی كه با مسائل فرهنگی اصفهان مغایرت دارد جلوگیری می شود تا شاهد ساخت و سازهایی با طرح‌های معماری سبك اصفهان باشیم.
وی اضافه كرد: سال گذشته شش میلیون مترمربع پروانه ساخت در اصفهان صادر شده كه نسبت به دو سال قبل 15.5 درصد افزایش داشته است.
معاون شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به بهبود نسبی در معماری بناهای جدید اصفهان گفت: در ایران، زمین و مسكن در بیشتر اوقات بعنوان یك كالای تجاری دیده می‌شود.
وی گفت: از سال 90 به بعد با اینكه ارزش ملك 15 برابر شد اما هنوز بسیاری از واحدهای ساخته شده بدون سكنه باقی مانده اند.
صمصام شریعت تصریح كرد: معماری پیش از اینكه تكنیك باشد یك هنر است و حق‌الزحمه پایینی هم دارد.
معاون شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار در كشور سالانه 23 هزار واحد مسكونی ساخته می‌شود، البته نوسازی بافت فرسوده شهری باید جزو اولویتها باشد.
این همایش با حضور پیشكسوتان، دانشجویان و استادان عرصه معماری و شهرسازی و جمعی از مسئولان شهری در سالن اداره راه استان برگزار شد و جمعی از نخبگان این حوزه نیز تجلیل شدند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی - معماری كه یكهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، كانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
حدود هفت تا هشت هزار هكتار بافت فرسوده در سطح استان اصفهان وجود دارد كه چهار هكتار آن در شهر اصفهان واقع است.
بخشی زیادی از بافت فرسوده شهر اصفهان در مناطق تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است كه باعث می شود احیای این بافت ها با مشكل و كُندی روبه رو به شود.
پ / 6027/6020

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جزئیات ساختمان دفاعی جدید - فقط مطابق مشاهدات