خروج بیمارستان امام علی(ع) رودان از کما پس از 7 سال


بیش از 7 سال از آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان می‌گذرد و با قول و وعده مسوولان، مردم رودان امیدوارند که همزمان با دهه مبارک فجر شاهد بهره برداری از این بیمارستان باشند.

بیمارستانی که چندین سال از وعده مسوولان برای افتتاح آن می‌گذرد و هر سال در ایام هفته دولت و دهه فجر از زبان مسوولان مربوطه قول و وعده افتتاح بیمارستان را شنیده بودیم اما خبری از بهره‌برداری نبود.

شاید افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان در سال های گذشته می توانست در بحث مرگ و میر و یا کم کردن هزینه های بهداشتی و درمانی برای مردم شهرستان رودان و همچنین شهرستان‌های همجوار مفید و سودمند باشد اما تاکنون ساخت بیمارستان خود در کما به سر برده و هر روز نیز حالش وخیم تر می‌شد. بلاخره دولت تدبیر و امید که توجه به حوزه بهداشت و درمان را در اولویت اول خود قرار داده عزم خود را جزم کرد تا این بیمارستان را به بهره برداری برساند و در این راستا وزیر بهداشت و درمان نیز از روند ساخت بیمارستان شهرستان رودان بازدید کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس در خصوص راه اندازی بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان گفت: به منظور راه اندازی بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان با وزیر بهداشت و درمان صحبت‌هایی را داشته ایم و درخواست کردیم که بیمارستان رودان هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

دکتر محمد باقر نوبخت افزود: وزیر بهداشت و درمان عنوان کردند که در صورت تامین اعتبارات لازم این امکان وجود دارد که بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان همزمان با دهه فجر به بهره برداری برسد و من شخصا به منظور تامین اعتبار پروژه بیمارستان در هیئت دولت پیگیری خواهم کرد. بحث اعتبار و هزینه مورد نیاز بیمارستان از سوی مسوولان مربوطه، مطرح و عنوان شده است. بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار به منظور راه اندازی بیمارستان رودان مورد نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطرنشان کرد: تلاش و پیگیری می‌کنیم که اعتبارات مورد نیاز به منظور افتتاح و بهره برداری از بیمارستان رودان تامین شود تا با تامین اعتبارات لازم همزمان با دهه فجر شاهد راه اندازی این بیمارستان باشیم. امیدواریم که شاهد راه اندازی بیمارستانی مجهز و با امکانات کامل همزمان با دهه فجر در شهرستان رودان باشیم و ما نیز به منظور افتتاح این بیمارستان در جمع مردم شریف رودان حضور یابیم.

دکتر محمد شکاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس در خصوص راه اندازی بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان اظهار کرد: روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان به مراحل پایانی خود رسیده است و بیش از 95 درصد از کارهای عمرانی آن نیز انجام شده است و امیدواریم که طی روزهای آینده 100 درصد عملیات آن اجرایی شود.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که همزمان با دهه فجر شاهد راه‌اندازی بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان باشیم و مردم این شهرستان از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند. بیمارستان شهرستان رودان با تمامی تجهیزات راه اندازی خواهد شد. فقط امکان دارد برخی از تجهیزات جزیی آن آماده نشود که این مشکل هم به زودی رفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق قولی که به وزیر بهداشت و درمان و مردم شهرستان رودان داده‌ایم تلاش می‌کنیم که بیمارستان رودان همزمان با دهه فجر راه اندازی شود. بیش از 80 درصد از منابع اعتباری بیمارستان تامین شده است. طی سفر کارشناسان وزارت بهداشت و درمان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شهرستان رودان و بازدید از روند بیمارستان تمامی هزینه ها تامین اعتبار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با راه اندازی بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان کلینیک ویژه‌ای نیز در فضای بیرونی بیمارستان در حال ساخت است که قول می‌دهیم این کلینیک نیز همزمان با هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هر هفته جلسه راهبردی بیمارستان رودان در محل این بیمارستان تشکیل می‌شود و معاونت پشتیبانی و تیم فنی دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان بازدید کردند. با رایزنی های انجام شده برای بیمارستان جدید شهرستان رودان دستگاه سیتی اسکن نیز در نظر گرفته شده است که هزینه آن از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین شده است و ظرف 6 ماه آینده در بیمارستان مستقر خواهد شد.

وی افزود: ساختار بیمارستان قدیم رودان حفظ می‌شود و بیمارستان جدید نیز با 11 هزار متر مربع وسعت 96 تختخوابه خواهد بود که می‌تواند شهرستان رودان و شهرستان‌های جنوب شرق استان کرمان را نیز پوشش دهد.

نماینده عالی وزارت بهداشت و درمان در هرمزگان خاطرنشان کرد: بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان دارای بخش هایی از جمله 5 اتاق عمل، فضای بستری، بخش‌های داخلی، اطفال، زنان، بیهوشی، جراحی، فضاهای پاراکلینیک، آزمایشگاهی، تصویربرداری، کلینیک‌های ویژه و سیتی اسکن خواهد بود.

شکاری با اشاره به مجموع اعتبارات ساخت بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان گفت: مجموع اعتبار عملیات ساخت بیمارستان رودان بیش از 240 میلیارد ریال و از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان و سفر ریاست جمهوری بوده است. بیش از 90 درصد از این اعتبارات محقق شده است و بخش دیگری از این اعتبارات نیز در حال تامین اعتبار است.

وی افزود: هزینه تجهیز بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است. بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و این اعتبار نیز تامین شده است و مشکلی در بحث تجهیزات بیمارستان شهرستان رودان نخواهیم داشت.

احمد محمودی، فرماندار شهرستان رودان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خلیج فارس، در خصوص راه اندازی بیمارستان شهرستان رودان اظهار کرد: پیگیری‌های لازم جهت تکمیل بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان انجام شده است. امیدواریم که با توجه به قول مساعد رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همزمان با دهه فجر شاهد بهره برداری از بیمارستان شهرستان رودان باشیم.

وی افزود: به صورت هفتگی بازدیدهایی از روند اجرایی پروژه بیمارستان رودان داریم. طی بازدیدهای انجام شده شاهد بودیم که روند پیشرفت عملیات اجرایی مثبت و قابل قبول است. طی ماه‌های گذشته به منظور تامین اعتبار مورد نیاز پیگیری‌هایی را از طریق مسوولان استانی و کشوری انجام دادیم و خوشبختانه از نظر تامین اعتبار مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار رودان خاطرنشان کرد: راه اندازی بیمارستان رودان از خواسته‌های مهم مردم این شهرستان است تا پس از سالها شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. با راه اندازی بیمارستان 96 تختخوابه شهرستان رودان بسیاری از مشکلات بهداشت و درمانی مردم شهرستان رفع می‌شود. همچنین مردم شهرستان‌های جنوب استان کرمان نیز می‌توانند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

دکتر بابک امین اسماعیلی، رئیس بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خلیج فارس اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان انجام دادیم و نظر مساعد وزیر بهداشت و درمان و همدلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، روند عملیات اجرایی بیمارستان رودان که مدتی کند شده بود شتاب گرفت و پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد بودیم. پروژه بیمارستان 96 تختخوابه امام علی (ع) شهرستان رودان از جمله پروژه‌های مهم وزارت بهداشت و درمان بود و طی ماه های گذشته وزیر بهداشت و درمان نیز از این پروژه بازدید کرد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان مراحل پایانی خود را سپری می کند و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نیز تامین شده است. در بحث تجهیزات نیز مشکلی نخواهیم داشت و این آمادگی را داریم که بیمارستان را همزمان با دهه فجر راه اندازی کینم.

وی افزود: خوشبختانه تمامی مشکلات موجود جهت راه اندازی بیمارستان از جمله مشکل برق بیمارستان که بیش از 20 میلیارد ریال هزینه در برداشت، برطرف شده است. مشکلی برای بهره برداری از بیمارستان رودان وجود ندارد.

گزارش از میرزا علیرضا ذاکری، خبرنگار ایسنای هرمزگان

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لحظه ی خروج مسی از بیمارستان