فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



غرب نمی‌گذارد فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به جایگاه اصلی‌‌اش برسد


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مستند «حضرت امیرجان» امروز با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، مهدی بمانی تهیه کننده و کارگردان، حسین عارف رئیس موسسه فرهنگی اکو و سفیر تاجیکستان در سازمان زندانها برگزار شد. 

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در این مراسم گفت: این شبکه تلاش می‌کند تا بتواند در تمام ژانرها فعالیت داشته باشد تا در آینده نزدیک مورد استقبال علاقه‌مندان قرار بگیرد که در این راستا تولید مستند حضرت امیرجان بوده است که به واسطه اهمیت وجود میرسیدعلی همدانی تولید شد.

وی افزود: میرسید همدانی عالم برجسته ایرانی بوده که در کشورهای هند و تاجیکستان فعالیت‌های زیادی را انجام داده است و در نهایت در تاجیکستان به خاک سپرده شد.

تاجیک با بیان اینکه مهدی بمانی برای ساخت این مستند زحمات زیادی را کشیده است، یادآور شد: در این مستند بخش‌های زیادی در کشور هندوستان و تاجیکستان ضبط شد و بخش‌های دیگری از آن آرشیوی است و امیدواریم که این مستند به عنوان اثری علمی و فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

عارف: ایران مرکز تعادل میان دین و فرهنگ

حسین عارف رئیس موسسه فرهنگی اکو در این نشست سخنرانی کرد و گفت: سیدعلی همدانی از شخصیت‌های برجسته تمام زمان‌ها بوده است که در ایران به دنیا آمد و سفرهای زیادی به هند و تاجیکستان داشت و در تاجیکستان ماندگار شد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های سیدعلی همدانی به دلیل دین اسلام باعث شد که به چهره شناخته شده تبدیل شود، گفت: ایشان در دوران سخت دنیای اسلام به دنیا آمدند که بخش زیادی از نوشته‌هایشان در کشورهای ایران، ترکیه و تاجیکستان وجود دارد که امیدوارم بخش زیادی از آنها امکان بازنشر پیدا کند.

عارف اضافه کرد: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران برای فرهنگ کشورشان ارزش قائل نیستند و می‌توان تعامل میان دین و فرهنگ را بیشتر از همه جا در ایران مشاهده کرد که تمام این تلاش‌ها برای حفظ دین و فرهنگ کشور ایران است.

رئیس موسسه فرهنگی اکو در ادامه به فیلم محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی اشاره کرد و گفت: این اثر فیلم فوق‌العاده‌ای بوده است و هیچ یک از فیلم‌های هالیوود قابلیت رقابت با این فیلم ارزشی را ندارند اما غرب نمی‌گذارد که به جایگاه اصلی خود برسد و آن هم به دلیل تفکراتی است که در ذهن غربی‌ها شکل گرفته است.

عارف افزود: مستند حضرت امیرجان ایده فوق‌العاده‌ای داشت که فرهنگ و ادبیات ایران را به جهانیان معرفی می‌کند و امیدوارم که در شبکه مستند به خوبی دیده شود.  

بمانی: تولید مستندهای تک قسمتی در شبکه‌ مستند

مهدی بمانی تهیه کننده و کارگردان مستند «حضرت امیرجان» گفت: هدف اصلی ما در تولید این اثر نمایش پهناوری و گستره فرهنگ ایرانی اسلامی بوده که در کشورهای هند و کشمیر و تاجیکستان باعث رونق آن سرزمین‌ها شده است. 

وی افزود: ایده اولیه ساخت این مستند برای اولین بار توسط مشاهده اسکناس 10 ساسانی تاجیکستانی بوده که بر روی آن چهره میرسیدعلی همدانی چاپ شده بود. 

بمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه فیلمسازی مستندهای تک قسمتی در شبکه مستند به خوبی شکل گرفته است از این فرصت استفاده کردم تا این اثر را تولید کنم. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قساوت قلب سکانسی از فیلم محمد رسول الله صَلَّى الله علی