اکران ویژه فیلم محمد رسول الله برای دانش‌آموزان از ابتدای ربیع‌الاول


اکران ویژه فیلم محمد رسول الله برای دانش‌آموزان از ابتدای ربیع‌الاول

ایلنا/ قرار است فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی از ابتدای ماه ربیع‌الاول برای دانش‌آموزان به نمایش دربیاید.

محمد رضا صابری، تهیه‌ و پخش‌کننده فیلم سینمایی محمد رسول الله، درباره اکران‌های خارجی این فیلم گفت: درخواست‌های متعددی از کشورهای مختلف داشتیم. یکی از درخواست‌ها که به تازگی صورت گرفته از کشور ترکیه بوده که به موجب آن قراردادی با شرایط بسیار خوب که در ایران سابقه نداشته برای اکران فیلم در آنجا بسته شد. همچنین درخواست‌هایی از کشورهایی نظیر اندونزی، مالزی، هند، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی داشتیم. ضمن اینکه فیلم محمد رسول الله «ص» برای وزیر فرهنگ فرانسه نیز نمایش داده شد که با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط سخت و نگاه‌هایی که نسبت به اسلام و کشورمان در کشورهای دیگر حاکم است در حال رایزنی هستیم تا ببینیم در چه کشورهایی می‌توانیم فیلم را اکران کنیم. بهرحال این فیلم راه خودش را پیدا کرده است.

صابری افزود: آخرین اکران خارجی فیلم در سوئد بوده که طی تماس تلفنی که با مجید مجیدی کارگردان فیلم داشتم با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.

صابری با اشاره به بازتاب خوب فیلم در سراسر جهان گفت: تجربه‌های خوبی در جشنواره مونترال برای نمایش فیلم محمد رسول الله «ص» بدست آوردیم و شرکت‌های بزرگی فیلم را دیدند. یکی از نکات قابل توجه نگاه روزنامه گاردین بود که با دیدن فیلم نگاهشان ۱۸۰ درجه تغییر کرد و تحلیل بسیار خوبی از فیلم نوشتند که برای همه جالب بود.

وی ادامه داد: مردم کشورهای دیگر با مذهب‌های مختلف نگاه خوبی نسبت به فیلم داشتند. البته باید توجه داشته باشیم که فیلم نگاه مهربانانه و ساختار خوبی دارد که مجید مجیدی از عهده آن به خوبی برآمده است و از تکنیک خوب و بالایی نیز برخوردار است به همین دلیل هم نظر مردم کشورهای دیگر را جلب می‌کند و با اینکه مدت زمان فیلم زیاد است اما در جشنواره مونترال شاهد بودیم که هیچ مخاطبی سالن را ترک نکرد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای ساخت قسمت دوم و سوم فیلم نیز وجود دارد، گفت: فروش فیلم محمد رسول الله «ص» تاکنون از مرز ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عبور کرده است و یکی از شفاف‌ترین آمارهای فروش مربوط به فیلم سینمایی محمد رسول الله «ص» است که به هیچ وجه آمار آن ساختگی نیست.

وی ادامه داد: این آمار از نظر ریالی توانسته رکورد فروش سینمای ایران را بشکند. در کل کشور ۴ سالن بود که می‌توانست بهای بلیت ۱۲ هزار تومانی داشته باشد و بقیه سالن‌ها ۸ هزار تومان و در برخی شهر‌ها حتی ۴ هزار تومان بود و به دلیل اینکه ما می‌خواستیم همه آحاد مردم کشور این فیلم را ببینند. دو روز در هفته را نیم بها اعلام کردیم همچنین ۵۰سالن را هم برای نمایش این فیلم تجهیز کردیم.

صابری ادامه داد: آمار فروش این فیلم در قم به اندازه فروش یک سال و نیم سینماهای این شهر است. در سینما هویزه مشهد با اینکه ۱۴ هفته از اکران فیلم می‌گذرد اما فروش به اندازه‌ای است که در برخی از روز‌ها نمی‌توانیم بلیت تهیه کنیم زیرا همه به فروش رفته است. به نوعی می‌توان گفت شهرهای مذهبی مهم سینما را با این فیلم در آغوش گرفته‌اند و پس از سال‌ها آمار فروش فیلم در شهرستان‌ها بالا‌تر از تهران است.

صابری با اشاره به برنامه ویژه برای نمایش فیلم برای دانش‌آموزان نیز گفت: در حدود نیم ساعت از زمان فیلم کم شده و از اول ربیع الاول فیلم برای دانش‌آموزان نمایش داده می‌شود. اکران فیلم تا زمانی که از فروش خوبی برخوردار باشد اکرانش ادامه خواهد داشت و فکر می‌کنم تا نوروز با این فیلم در خدمت مردم باشیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫نماهنگ بسیار زیبای " یا حبیب الله" ویژه میلاد با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) / 17 ربیع الاول‬‎