سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کربلا آماده میزبانی 4 میلیون زائر خارجی در اربعین حسینی (ع)


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت‌های شیعیان مسلمان از کشورهای مختلف جهان، همچنان در حال حرکت ورود به شهر کربلا برای احیای مراسم اربعین حسینی (ع)، هستند و از سوی دیگر، دولت عراق نیز در حال تکمیل آمادگی‌های برای استقبال از عزاداران است.

بر اساس این گزارش، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، پش‌بینی می‌شود که بیش از 4 میلیون زائر خارجی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ایران، پاکستان و ...خود را برای روز اربعین امام حسین (ع) و شهدای کربلا، به این شهر برسانند.

 وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرده که هزینه روادید هر زائر 40 دلار است اما برای کسانی که بیش از 5 نفر باشند، ویزای جمعی به ارزش 30 دلار صادر می‌شود.

زیارت اربعین یکی از مهمترین زیارتهای مسلمانان شیعه است که طی آن، شیعیان و ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی عراق با پای پیاده روانه کربلا می‌شوند تا این روز را احیا کنند.

شورای استانداری الانبار نیز شمار زائرانی را که از کشورهای بحرین، کویت، پاکستان، عربستان، ایران و امارات  به کربلا سفر می‌کنند را بیش از 4 میلیون نفر اعلام کرد.

اما «محمود الزبیدی» رئیس هیئت گردشگری عراق گفت که احتمالا 5 میلیون زائر برای اربعین که مصادف است با 20 صفر (11 آذر)، وارد عراق می‌شوند که 3 میلیون نفر آنها ایرانی و بقیه متعلق به کشورهای دیگرند.

انتهای پیام/غ

 

انتهای پیام/غ


ویدیو مرتبط :
زائر اهل نقده کربلا در اربعین حسینی