مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



دلایل اصلی جهنمی شدن جهنمیان در روز قیامت


به گزارش شیعه آنلاین ، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز بعد از نماز صبح، در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی برگزار می شود با اشاره به افرادی که خلق و منش آنها جهنمی است، گفت: از بین شیعه هم افرادی هستند که ممکن است به جهنم بروند.

 

وی با اشاره با بیان دلایل اصلی جهنمی شدن جهنمیان در روز قیامت، افزود: ترک نماز، برخورد ظالمانه با دیگران، فرو رفتن در گناه، تکذیب روز قیامت و عدم بهره مندی از شفاعت اهل بیت، انسان را جهنمی می کند، حتی اگر جزء شیعیان باشد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید بیان داشت: بهشت بر تارک الصلاة و کسانی که به بهانه های واهی از نماز خواندن طفره می روند و خود را به نام شیعه با کارهای دیگر مشغول می کنند، حرام است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: اگر کسی توان کمک کردن به دیگران را داشته باشد ولی این کار را انجام ندهد، حتی اگر اهل نماز هم باشد، جهنمی خواهد شد.

 

وی با بیان آیه‌ای به رذیله اخلاق فسق در جامعه مسلمین پرداخت و خاطرنشان کرد: فاسقان به دلیل فرو رفتن در گناهان، حتماً طعم آتش جهنم را خواهند چشید.

 

حضرت آیت الله مظاهری گفت: کسانی که از حساب روز قیامت غافل بوده و دائماً به فکر آباد کردن دنیای خود هستند، تا زمانی که پاک شوند، در آتش جهنم باقی خواهند ماند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان کتاب خدا و آیات محکم آن را دلیل خوبی برای اثبات معاد دانست و  تصریح کرد: حدود هزار و چهار صد آیه در قرآن مربوط به معاد است و این دلیلی بر حتمی بودن حساب آن روز است.

 

وی افزود: انسان باید اعمال خودش را با حساب روز قیامت بسنجد، اگر بهشتی می شود دائماً خداوند را شکر کند ولی اگر جهنمی می شود، با یک توبه حقیقی به سمت خداوند بازگردد.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با توجه به آیه «و لا تنفعه الشفاعة الشافعین» و این که برای ورود به بهشت پیامبران هم به شفاعت اهل بیت نیاز دارند، گفت: وجود جهنم نیز از الطاف خفیه الهی است، چرا که برخی افراد با ورود به آتش جهنم از آلودگی گناهان رهایی می یابند و سپس وارد بهشت می شوند./867/202/ب3


ویدیو مرتبط :
آیا بهشتیان و جهنمیان برزخی در قیامت بهشتی و جهنمی هستن