سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نرخ بیکاری در خراسان شمالی 5.1 درصد کاهش یافت


مجتبی نجفی روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: براساس اعلام تازه ترین گزارش مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری در تابستان امسال در خراسان شمالی 11.1 درصد است.
وی در ادامه اشتغال ایجاد شده از ابتدای امسال تا اواخر آبان ماه در مراکز کاریابی های غیر دولتی را 606 نفر اعلام و بیان کرد: در این مدت همچنین 678 نفر نیز به مراکز کاریابی معرفی شده است.
وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان شمالی 43.6 درصد است که بالاترین درصد مشارکت اقتصادی در کشور است.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کردَ: مشارکت اقتصادی به معنای آماده بودن نیروی انسانی برای فعالیت در کارهای اقتصادی است.
پیشتر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفته بود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور 11.4 درصد است که این میزان در استان 14.2 درصد می باشد.
مهردخت قوپرانلو اظهار کرده بود: زنان این استان نسبت به میانگین زنان کشور بیشتر در فعالیت های اقتصادی مشارکت دارند.
وی نرخ اشتغال زنان در کشور را 75.8 درصد و استان را 82.8 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری زنان در کشور 24.2 درصد و استان 17.2 درصد است.
استان خراسان شمالی با 340 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و همچنین 82 هزار بهره بردار یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی و باغی است.
این استان همچنین 391 واحد صنعتی با هشت هزار و 451 میلیارد ریال سرمایه گذاری حدود چهار هزار اشتغال ایجاد شده دارد.
مجتمع های صنعتی بزرگ نظیر مجتمع پتروشیمی خراسان، فولاد اسفراین، کارخانه سیمان بجنورد، طرح آلومینای جاجرم و کارخانه قند شیروان از جمله این صنایع است.
6042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نرخ بیکاری اسپانیا به بیش از 25 درصد رسید