سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بیمارستانها، کودکان سرطانی بدحال را پذیرش نمی‌کنند


بیمارستانها، کودکان سرطانی بدحال را پذیرش نمی‌کنند

سلامت نیوز/ بنیان‌گذار محک گفت: بیمارستانها از پذیرش کودکان مبتلا به سرطان که امیدی به زندگی ندارند خودداری می‌کنند، بطوریکه این کودکان بیمار که از شهرهای دور مانند سیستان و شهرهای دیگر به تهران منتقل می‌شوند دچار مشکل پذیرش بیمارستانی هستند.
سعیده قدس در افتتاح نخستین بخش درد برای کودکان مبتلا به سرطان با اشاره به فعالیت‌های موسسه محک اظهار داشت: در زمان‌های که دولت‌ها به دلیل مشغله‌های زیاد نمی‌توانند در عرصه‌های محیط زیست، بانوان، جوانان و ... ورود کنند این نهادهای مردمی هستند که نقش خود را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به مشکلات دارو و درمان کشور در ایام تحریم‌ عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح نخستین بخش درد برای کودکان مبتلا به سرطان در ایران و خاورمیانه هستیم که در نوع خود در دنیا این امر بسیار قابل توجه است.
بنیان‌گذار محک با تأکید بر درمان‌های تسکینی برای کودکان مبتلا به سرطان تصریح کرد: تجربه لحظاتی که یک کودک 2 ساله مبتلا به سرطان؛ درد می‌کشد لحظات بسیار دردآوری است و اگر بهترین تجهیزات، گرانترین داروها و زیباترین بیمارستان‌ها نیز بستری شوند با این وجود دردهای آنان به مانند جهنم است.
وی تشریح کرد: هم اکنون بیمارستانها از پذیرش کودکان بیمار بدحال که امیدی به زندگی ندارند خودداری می‌کنند، بطوریکه کودکان مبتلا به سرطان که از شهرهای دور مانند سیستان و شهرهای دیگر به تهران مراجعه می‌کنند دچار مشکل پذیرش بیمارستانی هستند، ولی بیمارستان محک اینگونه بیمارانی که حیاتش در خطر است را پذیرش می‌کند.
بنیان گذار محک با دردناک توصیف کردن وضعیت کودکان مبتلا به سرطان که گاهی از بدن آنان خون بیرون می‌زند، نسبت به فراهم شدن خدمات مراقبتی در منزل بیماران در آینده‌ای نزدیک؛ به عنوان یکی از برنامه‌های مهم بیمارستان محک ابراز امیدواری کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شرایط پذیرش در بیمارستانها طنز ولی واقعیت