سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشت زعفران در کبودراهنگ احیا می شود


احسان قنبری روز پنجشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ افزود: در راستای مدیریت بیشتر بحران آب و تغییر الگوی کشت با نیاز آبی کم جهادکشاورزی کبودراهنگ موظف شده تا کشت زعفران را در این شهرستان احیا کند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی باید برای ترویج و گسترش کشت زعفران کلاس ها و دوره های آموزشی در بین کشاورزان برگزار کند تا کشاورزان به جایگزین کردن این محصول به جای محصولات پر آب بر تشویق شوند.
وی تصریح کرد: 123 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان کبودراهنگ بسته شده است.
وی ادامه داد: در سالجاری 189 میلیارد و 170 میلیون ریال از اعتبارات استانی و ماده 180 به شهرستان کبودراهنگ اختصاص یافته است که در قالب 160 طرح آموزشی، بهداشت و درمان، کشاورزی، ورزشی ، خدماتی و عمرانی هزینه می شود.
مدیر کل هواشناسی استان همدان نیز در این نشست گفت: میزان بارش ها در شهرستان کبودراهنگ در چند روز اخیر 5.4 میلی متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
مهرداد حسینی با اشاره به تغییر اقلیم در جهان افزود: این تغییر اقلیم ها در میزان منابع آبی، کشاورزی و آب و هوا تاثیرات منفی داشته که حاصل این تغییرات ایجاد فروچاله ها در مناطق مختلف استان است.
وی ادامه داد: هوا در پاییز امسال یک تا دو درجه سردتر از میانگین چند ساله گذشته بود ولی طبق پیش بینی ها در فصل زمستان شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.
شهرستان کبودراهنگ با 170 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان همدان قرار دارد.
7530/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کشت زعفران بجای خشخاش در افغانستان