سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر استراتژی داعش در حمله مرگبار پاریس


باشگاه خبرنگاران/ به نوشته وبسایت آتلانتیک، گروه تروریستی داعش به تازگی تغییراتی در اهداف و تاکتیک های خود ایجاد کرده است.

به گزارش آتلانتیک در گزارشی نوشت: حمله روز جمعه پاریس -- که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت -- به نوعی متفاوت بود. این حمله در مقیاس قتل عام، خونین ترین حمله در اروپا از زمان بمب گذاری مادرید شمرده می شود.

گروه تروریستی داعش در حمله پاریس نیز از شیوه ای متفاوت استفاده کرد. زمانی که هنوز مشخص نشده بود این حمله تروریستی از جانب کدام گروه انجام شده است، همه توجه ها به سمت گروه تروریستی القاعده معطوف شد. گروهی که حملاتی از جمله بمب گذاری مادرید و لندن را انجام داد. حمله تروریستی لندن در دهه گذشته آخرین حمله ای بود که در غرب اروپا رخ داد. حمله مادرید نیز در سال 2004 بوسیله گروه تروریستی القاعده انجام شد.

اگرچه از اواسط ماه اکتبر سال جاری میلادی، داعش و گروه های تروریستی وابسته به آن دست کم سه یا چهار حمله خونین انجام داده اند؛ هیچکدام همانند حمله پاریس در این مقیاس مرگبار نبود. در بمب گذاری 10 اکتبر در آنکارای ترکیه بیش از 100 نفر کشته شدند. 31 اکتبر هواپیمای مسافربری روس در صحرای سینا سقوط کرد که در این حادثه مرگبار 224 سرنشین آن جان باختند. بمب گذاری 12 نوامبر بیروت نیز بیش از 40 کشته بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت همه آنها را بر عهده گرفت.

در ماه های گذشته دو مقام ارشد مبارزه با تروریسم در گفتگو با "فایننشال تایمز" اعلام کردند ارزیابی آنها این است که اهداف جاه طلبانه گروه تروریستی داعش خارج از مرزهای آنها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. گروه تروریستی داعش قصد دارد برای انجام حملات خود شیوه القاعده را در پیش گیرد. اما مشخص نیست این گروه توانایی انجام این اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده را داشته باشد.

جمعه شب بر اثر وقوع چندین حمله تروریستی در پاریس، دست کم 129 نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند. گزارشها حاکی از آن است که 8 تروریست نیز در این حادثه کشته شده اند.


ویدیو مرتبط :
فیلم از لحظه حمله داعش به پاریس / حمله به کافی شاپ