چگونه احترام خود را در محل کار حفظ کنیم


موفقیت/ نکات زیر را برای کسب احترام بیشتر در نظر داشته باشید:

۱-تعریف ارزش ها
به چیز هایی که شما را قوی تر می کنند، بیندیشید. ارزش ها و اهدافی که قصد دارید به سوی آن ها حرکت کنید و هر آنچه را که می خواهید از آن دوری کنید، بنویسید. فهرست کردن این نکات می تواند قدم بزرگی برای حرکت به سوی ارزش هایی باشد که موجب افزایش قدر و عزت شما می شود.

۲-کشف علایق
اگر به انجام کاری علاقه مندید، بدانید که می توانید با وجود موانع راه خود را پیش بگیرید. اگر کارفرما با شور و علاقه در محل کار خود حاضر شود و نسبت به مسائل کاری متعهد باشد و در مقابل مشکلات با قدرت و امید عمل کند، مطمئنا احترام دیگران را کسب خواهد کرد.

۳-مشخص کردن اهداف
اگر هدف مشخص و نگرش مثبتی نسبت به آن داشته باشید و کار ها را با برنامه و هدف پیش ببرید، خواهید دید که اطرافیان متوجه هدف و برنامه شما هستند و به آنچه که برای شما محترم است، احترام می گذارند.

۴-نگاه به آینده
همواره نگاهی به آینده اعمال و رفتار خود داشته باشید. بیندیشید که چگونه باید رفتار کنید تا موفق و مورد احترام باشید. الگو های رفتاری شایسته را تصور کرده و سعی کنید آن ها را انجام دهید. افکار منفی را از خود دور کنید و به شایسته بودن بیندیشید.

۵-توجه به دیگران
آیا تاکنون توجه کرده اید وقتی که به عکس دسته جمعی نگاه می کنید، اول و بیشتر خودتان را می بینید تا دیگران؟ انسان ها همه جا و همیشه بیشتر، خود را مرکز توجه قرار می دهند. شما به عنوان مدیر یا رئیس برای جلب نظر دیگران و گرفتن پاسخ از آنان، بهتر است به آن ها هم توجه کنید و به دیگران اطمینان دهید که برای شما مهم و مورد احترام هستند. مطمئنا با تمرین می توانید این رفتار را به عادت تبدیل کنید. سعی کنید با تمرین و آموزش، مهارت های ارتباطی با دیگران را در خود پرورش دهید.


در اینجا شما را با عملکرد یک مدیر موفق و مورد احترام آشنا می کنیم:
جان لینهان (john linehan) ، رئیس یک باغ وحش در بوستون، مورد احترام ۱۸۰ کارمند خود است. او در سال ۱۹۸۱ به عنوان کارگر در باغ وحش مشغول به کار شد و در سال ۲۰۰۱ یک باغ وحش با مدیریت خود دایر کرد. او می گوید”من تمام کار هایی را که کارکنانم در حال انجامش هستند، انجام داده ام و به سختی کار واقف هستم.”
به نظر می رسد آگاهی از کار و شغل کارکنان بسیار مهم است؛ چون اعضا می دانند که زمانی رئیسشان کار آن ها را انجام داده است و درک بهتری از موقعیت و سختی شغل آن ها دارد. لینهان معتقد است فردی که مسئول نظافت است، می داند که شغل مهمی دارد و سازمان اهمیت کار او را درک می کند.
به نظر می رشد وقتی فردی مدیر یا رئیس سازمانی است، در ابتدای ورودش کار کردن با کارگران و کارمندان و نیز کسب احترام از جانب آن ها برایش بسیار دشوار است.
به گفته لینهان، باید با ذهن باز حرف های دیگران را شنید و صادقانه با آن ها گفتگو کرد. او می گوید:”کارفرما باید کارکنان خود را بشناسد و با احترام با آن ها رفتار کند.”
به عقیده لینهان میان قدرتمند بودن و کسب احترام تفاوت زیادی وجود دارد. وی از ایده های خوب و کارساز کارمندان استقبال می کند و به آن ها فرصت می دهد تا ایده خود را به مرحله اجرا بگذارند. لینهان هرماه جهت بررسی مسائل کاری، یک جلسه با حضور تمام کارکنان برگزار می کند.
کارکنان لینهان، او را رک گو و صادق می دانند؛ پس باید بدانیم شما وقتی می توانید یک رهبر و مدیر تاثیر گذار باشید که بتوانید ارتباط موثری با کارمندانتان برقرار کنید.
لینهان می گوید:”به گونه ای رفتار کنید که اعتبار و درستی کلام خود را نزد کارکنان از دست ندهید؛ زیرا برگرداندن این اعتبار و اعتماد بسیار دشوار خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
ادای احترام اوباما در محل حادثه تروریستی پاریس در باتکل