سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



من و همسرم رابطه خوبی با هم نداریم


خراسان/ خانمی هستم 34 ساله که از همسرم حدود 2 سال بزرگ تر هستم. متاسفانه رابطه خوبی با یکدیگر نداریم. سال 90 با این که دختر خانه بودم با او ازدواج کردم. همسرم یک ازدواج ناموفق هم داشته که حاصل ازدواجش یک فرزند دختر است که از یک سالگی کنار ما بود و اکنون مرا مامان صدا می کند. حاصل ازدواج ما هم یک دختر است. چه کنیم که مشکلات مان برطرف شود؟
مشکلات ارتباطی زوجین تجربه ناخوشایندی است که می تواند ایجاد کننده یا افزایش دهنده نارضایتی از زندگی باشد؛ اما نکته مهم و خوشایند این است که ما با تغییر رفتارها و باورهایمان می توانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم. سوال تان را بسیار کلی مطرح کرده اید و به نوع مشکلی که با همسرتان دارید، نپرداخته اید از این رو ناگزیرم پاسخ کلی به سوال تان بدهم و امیدوارم که موثر واقع شود.


یک باور غلط اما رایج درباره همسر
مشکلات ارتباطی معمولا به دنبال باورهای اشتباهی که درباره یک رابطه داریم، ایجاد می شوند. این باورهای غلط در رابطه های نزدیکی مانند رابطه همسری بیشتر موجب بروز مشکل می شوند.
از جمله باورهای غلط در رابطه همسران این است که همسر من باید آن فردی باشد که من دوست دارم و رفتارهایی را انجام دهد که مطابق با میل یا ارزش های من است. این باور غلط باعث جنگیدن مداوم همسران با هم شده و مانع می شود همدیگر را همان گونه که هستند، بپذیرند.
قبل از ازدواج به منظور تجربه ازدواج موفق، لازم است حتماً معیارهایی برای انتخاب همسر مد نظر قرار گیرد که مبتنی بر تشابه و تناسب دو طرف ازدواج با یکدیگر باشد؛ اما پس از ازدواج، تمرکز بر تفاوت ها و از آن بدتر قضاوت تفاوت ها به عنوان یک ویژگی منفی و منفور نه تنها به بهبود ارتباط کمکی نمی کند بلکه اوضاع ارتباطی میان همسران را به وخامت می کشاند.
زمانی که به رفتار همسرمان به عنوان رفتاری متفاوت با آن چه ما انجام می دهیم یا حتی انتظار انجامش را از همسرمان داریم، بنگریم، آرامش بیشتری را تجربه می کنیم تا زمانی که آن رفتار را به عنوان رفتاری زشت، غیر قابل قبول یا احمقانه در نظر بگیریم. زمانی که روی تفاوت خودمان تمرکز می کنیم راحت تر می توانیم همسرمان را بپذیریم؛ اما وقتی او را با کلماتی مانند غیر عادی، عجیب و غریب و ... توصیف می کنیم راه بهبود رابطه را به روی خود بسته ایم. باور غلط «او باید همان گونه ای باشد که من می خواهم» باعث ایجاد رفتارهای «قضاوت» ، «ایرادگیری» و «سرزنش» می شود.


به تفاوت ها احترام بگذارید
شوهر شما قبلاً ازدواج کرده است و فرزند هم دارد و شما به قول خودتان دختر خانه بوده اید. در این حالت باید توجه داشته باشید برای بهبود رابطه نیاز است بپذیرید همسر شما گذشته ای متفاوت داشته و باورها و خلقیات او با شما متفاوت است، اما آن چه با وجود این تفاوت ها باعث ایجاد رابطه خوب می شود، پذیرفتن و احترام گذاشتن به تفاوت هاست.
بپذیریم برای تجربه یک رابطه خوب و موفق نه بناست همسرمان شبیه ما شود و نه بناست ما شبیه او بشویم بلکه نیاز است برای تقویت رابطه کارهای موثری انجام دهیم؛ برای مثال تشویق و توجه کردن به رفتارهایی که مورد پذیرش ماست و تمرکز نکردن روی رفتارهایی که مبتنی بر تفاوت های ماست، می تواند گام موثری برای بهبود رابطه باشد. باور سالمی که می گوید: «من و همسرم متفاوتیم؛ اما می توانیم با وجود تفاوت ها رابطه ای خوب بسازیم» می تواند رفتارهای موثری مانند « تشویق»، « توجه» و «احترام» را ایجاد کند.


ویدیو مرتبط :
می خواهم رابطۀ خوبی با همسرم داشته باشم...