سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ریاض افغانستان را به عضویت در ائتلاف جدید عربستان دعوت کرد


ریاض افغانستان را به عضویت در ائتلاف جدید عربستان دعوت کرد

ایرنا/ عربستان از افغانستان دعوت کرده است تا به ائتلاف این کشور موسوم به "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" بپیوندد و کابل در پاسخ گفته است که بعد از بررسی‏های همه جانبه نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وزارت امورخارجه افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «مسفر عبدالرحمن الغاصب»، سفیر عربستان در«کابل» این درخواست را ازطرف وزیرامور خارجه عربستان با«صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان مطرح کرده است.

براساس این بیانیه، سفیرعربستان درتماس تلفنی با «ربانی»، از افغانستان دعوت کرده است تا به ائتلاف جدید درمبارزه با تروریسم بپیوندد و افزوده است که 34 کشور در این ائتلاف حضور دارند.

وزیرامورخارجه افغانستان پاسخ داده است که دولت پس از بررسی های لازم، به این دعوت عربستان پاسخ خواهد داد.

ربانی افزوده است که جمهوری اسلامی افغانستان، اطلاعات همه جوانب را در خصوص ائتلاف یاد شده مورد مطالعه قرار خواهد داد و تصمیم دولت جمهوری اسلامی افغانستان را در آینده نزدیک اعلام خواهد کرد.

تنی چند از کارشناسان افغان این ائتلاف را شکننده و ناکارآمد می دانند و می گویند برخی از کشورهای عضو این ائتلاف از حامیان تروریسم پنداشته می شوند، اما از سوریه که یکی از قربانیان اصلی تروریسم بین المللی به حساب می آید، دعوت نشده است.

سوریه، ایران وعراق اصلی ترین کشورهای حاضر در خط مبارزه با تروریسم به شمار می روند که از آنان و برخی از کشورهای دیگر همراه آنان، به عنوان ائتلاف شرق در مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه یاد می کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پوتین دعوت آمریکا برای حضور در ائتلاف غربی را رد کرد