سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پيشخوان/ «جي‌کي رولينگ» دوباره به دنيايي قصه‌هاي کودکان بازمي‌گردد


خبرگزاري کتاب ايران/ «رولينگ» در برنامه صبحگاهي شبکه 4 راديو انگلستان حضور پيدا کرد و گفت: «ايده‌اي درباره کتابي براي کودکان در ذهن دارم؛ در حقيقت، بخش‌هايي از آن را که واقعا دوستش دارم نيز نوشته‌ام و به همين دليل، مصمم هستم آن را به اتمام برسانم.»

اين نويسنده مطرح انگلستان اين روزها دوران پرکاري را مي‌گذراند؛ او نه‌تنها در تکاپوي توليد نسخه‌اي تئاتري با نام «کودک نفرين شده» از روي رمان‌هاي «هري پاتر» است بلکه، سومين رمان جنايي او نيز تحت نام مستعار «رابرت گالبريت» اخيرا منتشر شده است.

با وجود اين او در سال‌هاي پس از انتشار آخرين قسمت از کتاب‌هاي «هري پاتر» ديگر کتابي براي کودکان ننوشته است، در اين گفت‌وگوي راديويي از آغاز نگارش کتابي ديگر از اين نوع خبر داد.

«رولينگ» اظهار کرد که بودن تحت نام مستعار بيش از اندازه طولاني شده است و به بينندگان اين برنامه اطمينان داد رمان‌هاي ديگري را با نام واقعي خود خواهد نوشت.

هر چند وي گفت: «نمي‌توانم تاريخ مشخصي را براي کتاب‌هاي بعدي اعلام کنم زيرا اين روزها سرم خيلي شلوغ است. اکنون نيز در حال نگارش فيلم‌نامه‌اي با نام «جانوران شگفت‌انگيز و جايي که مي‌توان آن‌ها را يافت» هستم. با وجود اين ايده‌هاي زيادي در سر دارم و بي‌شک کتاب‌هاي زيادي را با نام اصلي خودم خواهم نوشت.»

نويسنده کتاب‌هاي پرفروش «هري پاتر» افزود: «گاهي اوقات اين موضوع که نتوانم پيش از مرگ اين ايده‌ها را روي کاغذ بياورم نگرانم مي‌کند. خب، اين بحران ميان‌سالي است؛اين‌که بتوانم به طرح‌هايم جامه عمل بپوشانم، پيش از اين‌که اين دنيا را ترک کنم.»

از آثار رولينگ تاکنون اقتباس‌هاي سينمايي و نمايشي انجام گرفته که با استقبال عموم مواجه شده است. گفته مي‌شود در ماه گذشته تنها در 8 ساعت 175 هزار قطعه بليت براي نمايش «هري پاتر و کودک نفرين شده» فروخته و از آن زمان زمان پيش‌فروش بليت‌ها سه مرتبه تمديد شده است. اين نمايش قرار است 27 ماه مي سال 2017 به صحنه برود.


ویدیو مرتبط :
قصه خوانی برای کودکان دردمند