سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیاتی از زندگی رئیس‌جمهور جدید آرژانتین


ایرنا/ منابع خبری اعلام کردند: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه برگزار شد، مائوریسیو ماکری (Mauricio Macri)، نامزد حزب مخالف دولت که موافق گسترش روابط با ایران و ونزوئلا نیز نمی باشد، به پیروزی رسیده است.

بر اساس گزارش منابع خبری، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین بیش از 32 میلیون نفر از افراد واجد شرایط برای انتخاب رئیس جمهوری و معاون اول او به پای صندوق های رای رفتند.
دور دوم انتخابات سراسری آرژانتین برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور، از میان یکی از دو نامزد این انتخابات، 'دانیل سیولی' از حزب 'جاستیسیالیست' دولت و 'مائوریسیو ماکری' از حزب راست میانه 'پیشنهاد جمهوریخواهان' مخالف دولت برگزار شد.
مائوریسیو ماکری رئیس جمهوری جدید آرژانتین، 56 سال سن دارد. سه بار ازدواج کرده و چهار فرزند دارد. وی مهندس عمران و تاجر است. شهردار بوینس آیرس و ریاست باشگاه فوتبال بوکاجونیورز از جمله مسئولیت های وی بوده است. نامزدی حزب راست میانه 'پیشنهاد جمهوریخواهان' در رقابتهای انتخاباتی با او بود.
ماکری در هنگام در اختیار داشتن مسئولیت شهرداری بوینس آیرس، اقداماتی در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، کاهش ترافیک و اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری انجام داده است. در دوران مدیریت وی در شهرداری بوینس آیرس بر سر اخراج کارگران قراردادی، تنش هایی نیز با برخی سندیکاهای کارگری به وجود آمد.
وی از مخالفان سقط جنین است و ضمن دادن وعده کاهش نرخ تورم، قصد بهبود فضای کسب و کار را دارد. تغییراساسی جهت گیری سیاست خارجی آرژانتین به سمت اتحاد پاسیفیک که شامل مکزیک، کلمبیا، شیلی و پرو می شود از جمله سیاست های اعلام شده او در دوران انتخابات می باشد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از برنامه های ماکری در منابع اینترنتی، تحکیم روابط با آمریکا و هماهنگی با آن کشور برای مبارزه مشترک با مواد مخدر در آرژانتین، تنش زدایی با انگلیس بر سر جزایر فالکلند و بهبود روابط با برزیل و شیلی، از دیگر وعده های او در حوزه سیاست خارجی است. ماکری همچنین قول داده است که در دوران ریاست جمهوری او، آرژانتین از ایران و ونزوئلا فاصله بگیرد.
رئیس جمهوری جدید آرژانتین روز 10 دسامبر 2015 (19 آذر 1394) بطور رسمی جانشین «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس جمهوری فعلی آرژانتین می شود و زمام امور را برای چهار سال در دست می گیرد.


ویدیو مرتبط :
رئیس‌ جمهور جدید آرژانتین چه کسی است؟