سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داستان پرواز ایرلاین‌های ایرانی به عربستان چیست؟


داستان پرواز ایرلاین‌های ایرانی به عربستان چیست؟آنا/ در حالی عربستانی‌ها از ممنوعیت انجام پروازهای ایرانی به این کشور خبر می‌دهند که ایران پی از قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور تمامی پروازهای خود را لغو کرده است.

روزنامه الریاض عربستان با انتشار اطلاعیه‌ای از شورای هواپیمایی عربستان از تصمیم این شورا برای ممنوعیت پرواز هواپیماهای شرکت ماهان به عربستان یا عبور از حریم هوایی این کشور خبر داد. در این اطلاعیه انجام برخی اقدامات خلاف آیین‌نامه مربوط به ایمنی هواپیماهای بین‌المللی حاضر در عربستان از سوی شرکت خطوط هوایی ماهان‌ایر علت این تصمیم اعلام شده است. موضوعی که موجب واکنش مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی ماهان شد.


در همین باره مشاور رسانه‌ای سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار گوره اقتصادی آنا با بیان اینکه نه تنها ماهان‌ایر بلکه هیچ‌ یک از شرکت‌های هواپیمایی دیگر درخواستی برای انجام پرواز به عربستان نداشته‌اند، گفت: ایرلاین‌ها برای برقراری روابط حمل‌ونقل بین کشورها باید درخواست خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کنند که ما هیچ درخواستی نه از ماهان‌ایر و نه هیچ ایرلاین دیگری نداشتیم.
رضا جعفرزاده افزود: البته باید گفت ما جدیدا هیچ مکاتبه‌ای از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عربستان مبنی بر لغو انجام پرواز و استفاده از فضای آسمان این کشور نداشته‌ایم و تنها یکی از رسانه‌های این کشور موضوع را عنوان کرده است بنابراین ما نیز واکنش خود به این موضوع را در رسانه‌ها اعلام کردیم.

ایران هیچ پروازی به عربستان ندارد
این در حالی است که بر اساس اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری با قطع روابط سیاسی میان ایران و عربستان سعودی از 16 دی ماه سال گذشته تمام پروازهای برنامه‌ای بین مشهد - دمام و بالعکس توسط شرکت‌های هوایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی در این مسیر لغو شد.
با لغو پروازهای عمره از اوایل سال گذشته توسط ایران در اعتراض به بی‌اخلاقی‌های ماموران فرودگاه جده، چهار پرواز هفته‌ای باقی مانده در مسیر مشهد - دمام و پنج پرواز عبوری شرکت سعودی از آسمان ایران نیز لغو شد و هم اکنون هیچ پروازی میان دو کشور انجام نمی‌شود.

اسعدی سامانی: اعلام ممنوعیت پرواز ایرلاین ایرانی‌ به عربستان فضاسازی رسانه‌ای است
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در واکنش به انتشار این خبر از سوی رسانه‌ عربستان به آنا گفت: پس از قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک میان ایران و عربستان، هیچ پرواز ایرانی به این کشور انجام نشده و پروازهای سعودی به کشور ما نیز لغو شد.
مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: به اعتقاد من موضوع مطرح شده از سوی عربستانی‌ها تنها با هدف فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغات است و نمی‌تواند هدف دیگری داشته باشد.

طاهری: ایران‌ایر پس از حج تمتع پروازی به عربستان نداشته است
همچنین یک کارشناس شرکت ایران‌ایر درباره لغو مجوز انجام پروازهای ایرلاین‌های ایران به عربستان از سوی شورای هواپیمایی این کشور به خبرنگار آنا گفت: این اطلاعیه درباره شرکت هواپیمایی ماهان و نه ایران‌ایر اعلام شده است اما با این حال باید گفت که هواپیمایی هما پس از اتمام حج تمتع و عمره سال گذشته هیچ پروازی را به مقصد عربستان نداشته است.
طاهری عنوان کرد: در این اطلاعیه استفاده از آسمان عربستان ممنوع اعلام شده است در حالی که ایران تمامی پروازهای خود را به این کشور لغو کرده است.

سروی: رعایت نشدن مسائل ایمنی از سوی ماهان‌ایر صحت نداردمعاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با بیان اینکه برای قطع هر پروازی به کشورهای دیگر ابتدا تخلفات و نقض مقررات را به شرکت هواپیمایی مربوطه اعلام می‌کنیم، گفت: در صورت برآورده نشدن انتطارات پس از انجام این مکاتبات، به صورت کاملا رسمی توقف تردد را اعلام می‌کنیم.
فرامرز سروی افزود: تا کنون هیچ سابقه‌ای در زمینه نقض مسایل فنی و تکنیکی برای لغو پروازها از سوی ماهان‌ایر وجود نداشته است جز اینکه پرواز‌های این شرکت‌ هواپیمایی به علت مسایل سیاسی و دیپلماتیک لغو شده است بنابران باقی مسایل مطرح شده تنها در حد ادعا هستند.
وی اظهار کرد: در پی از بی‌اخلاقی عربستانی‌ها در فرودگاه این کشور و همچنین پایان عملیات حج، پروازها به عربستان قطع شد. از طرفی به دنبال تشدید روابط سیاسی میان دو کشور ایران و عربستان،‌ این موضوع حادتر شد و عملیات حاجی‌بری به طور کل متوقف شد.
سروی با بیان اینکه پس از آن حتی از فضای آسمان عربستان نیز استفاده نمی‌شد، تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود مسایل ایمنی از سوی ماهان‌ایر رعایت نمی‌شود، به هیچ عنوان صحت ندارد.
معاون فنی ماهان‌ایر خاطر نشان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای روزانه زیادی را از اغلب شهرهای کشور ا زجمله تبریز، تهران، همدان، مشهد، کرمان و... شهرهای عربستان داشت اما پس از قطع روابط دیپلماتیک تمامی این پروازها لغو شد.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آنا


ویدیو مرتبط :
پرواز با هواپیمای a380امارات ایرلاین