سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گونه‌‌های گیاهان دارویی در ایران دو برابر قاره اروپا است


به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با هدف ارزیابی طرح‌های منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور ظهر امروز به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان از طرح بادامکاری کوهبرد دهدشت بازدید کرد.

فریبرز غیبی در این بازدید با اشاره به سیاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مبنی بر جنگل‌کاری مشارکتی در سال جاری اظهار داشت: بر اساس این برنامه جنگلکاری دولتی در کشور نخواهیم داشت و صرفا مردم و جوامع محلی عهده‌دار این کار می‌شوند.

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه کشت، داشت و بهره‌برداری جنگل‌ها با مردم است، افزود: علاوه بر کمک به جنگل‌ها درآمدزایی خوبی هم برای جوامع محلی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 12 اقلیم متفاوت در کشور پراکنش گیاهان دارویی را از دیگر برنامه‌ها عنوان و تصریح کرد: بیش از 8 هزار گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده که دو برابر اروپا است.

غیبی با بیان اینکه 2 هزار و 300 گیاه دارویی هم اکنون وجود دارد، گفت: قرار است سالانه 100 هزار هکتار در عرصه‌های زراعت مردم و 50 هزار هکتار در عرصه‌های طبیعی کشور کشت گیاهان دارویی انجام شود.

این مسئول در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درآمدزایی جوامع محلی و رفع نیاز صنایع داخلی به داروهای گیاهی را از جمله مزایای اجرای این طرح دانست و افزود: مازاد نیاز را به کشورهای دیگر صادر و درآمد ارزی برای کشور ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام/82016/ط20


ویدیو مرتبط :
مستند دمنوش های گیاهان دارویی در ایران