سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اسپانیایی‌ها طب ایرانی می‌آموزند


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، «اسپانیایی‌ها طب ایرانی می‌آموزند» مطلبی که دکتر امیرهومن کاظمی مشاور بین‌الملل طب سنتی وزارت بهداشت به تسنیم عنوان کرد و در توضیح بیشتر اظهار داشت: طی ماموریت کاری که با تعدادی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران به کشور اسپانیا داشتیم، برای تبادل استاد و همچنین دانشجو تفاهمنامه‌ای با دانشگاه سانتیاگو این کشور منعقد شد.

کاظمی ادامه داد: همچنین در این راستا قرار بر این شد تا دانشجویان اسپانیایی برای آموزش طب سنتی در ایران پذیرش شوند، تا این حرکت الگویی برای معرفی طب ابن سینای ایرانی کشورمان به خارجی‌ها در عرصه‌های بین المللی قرار گیرد.

معاون بین الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در کشور اسپانیا به طب سنتی، طب مکمل می‌گویند و بیشتر این نوع از طب آنها نیز دربرگیرنده طب چینی است، بنابراین با معرفی طب سنتی‌مان به آنان علاقه و اشتیاق آنان بسیار قابل توجه بود.

کاظمی با بیان اینکه در گذشته بیشترین تعاملات ایران برای همکاری در زمینه طب سنتی کشورمان با کشورهای شرق آسیا بوده ولی هم اکنون با کشورهای اروپایی نیز وارد تبادل دانش در این زمینه شدیم، خاطرنشان کرد: براین اساس چندی قبل نیز با کشور مجارستان و اتریش برای معرفی طب ابن‌سینای وارد همکاری شده‌ایم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طب اسلامی ایرانی برترین طب