سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از سنگ نمک برای خیساندن برنج استفاده نشود


مژگان کواکبی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: بهتر است میزان نمکی به غذا اضافه می‌شود کاهش داده و بسیار محدود شود و در هنگام پخت غذا فقط از نمک یددار تصفیه شده استفاده شود.

وی یکی از راه‌های کاهش مصرف نمک را استفاده نکردن از نمکدان بر سر سفره دانست و گفت: غذاهای کنسروشده و بسته‌بندی شده دارای مقدار زیادی نمک هستند به همین دلیل باید مصرف آنها محدود شود.

وی گفت: می‌توان برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک از سبزی‌های تازه و معطر مثل سیر، آب نارنج، لیموترش، آویشن و شوید استفاده کرد.

کواکبی گفت: بعضی‌از خوراکی‌ها بیش از اندازه نمک دارند. مثلا آجیل و فرآورده‌هایی که غلات حجیم‌شده و تنقلات هستند مانند چیپس و پفک، خیارشور، سوسیس و کالباس و ماهی دودی باید در سبد غذایی خانوارها مصرف‌شان کاهش یابد.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت و توجه به بیماران دیابتی گفت: بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف غذاهای چرب و حجیم احتیاط کنند و از طرفی بیمارانی که در معرض ابتلا به دیابت و بیماری‌های کلیوی هستند باید بدانند جوش شیرین که در انواع نان و کیک به کار می‌رود مقدار زیادی سدیم دارد که برای آنها مناسب نیست.

این متخصص تغذیه گفت: فشار خون بالا، سکته قلبی، سرطان‌ها به خصوص معده، پوکی استخوان، آسم و بیماری‌های کلیوی همه از عوارض مصرف بالای نمک است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫صابون نخورید! برای تمیز کردن سبزیجات، به جای مایع ظرفشویی از سنگ نمک (و سرکه) استفاده کنید‬‎