مستند زیر بال های کاسپین اثر هنرمند آستارایی به جشنواره بین المللی رشد راه یافت


  X  

مستند زیر بال های کاسپین اثر هنرمند آستارایی به جشنواره بین المللی رشد راه یافت

ایرنا/ یرنا- مجموعه مستند زیر بال های کاسپین اثر بابک مجیدی هنرمند برجسته آستارایی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافت.
بابک مجیدی کارگردان و مجری طرح این اثر روز پنجشنبه گفت: مجموعه مستند چهار قسمتی زیر بال های کاسپین با موضوع محیط زیست و حیات وحش شمال ایران به سفارش خانه مستند در چهار قسمت 50 دقیقه ای تولید شده است.
وی موضوع توجه به حیات وحش و نقش آنها در چرخه طبیعت را از موارد پرداخته شده در این مستند عنوان کرد و افزود: مونتاژی 67 دقیقه ای از این فیلم 200 دقیقه ای به بخش مسابقه چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافته است.
وی با اشاره به اینکه این مستند از 22 تا 29 مهرماه نیز در سینما فلسطین تهران اکران می شود ، اضافه کرد: این فیلم پس از معرفی حیات وحش استان های گیلان ، مازندران و گلستان به آسیب هایی که جانداران و زیستگاه های آنان را به خطر انداخته می پردازد.
وی با اشاره به اینکه تولید این فیلم حدود دو سال به طول انجامید ، اظهار کرد: برای تصویربرداری از حیات وحش مناطق مختلف شمال ایران از آستارا تا بندر ترکن و شمالی ترین نقطه پارک ملی گلستان که در استان خراسان شمالی است را بارها در فصول مختلف رفت و آمد کردیم.
وی ادامه داد: در این فیلم تقریبا هر جانداری از پرندگان مختلف گرفته تا حشرات ، ماهی ها و چهارپایانی مانند گوزن زرد ، مرال ، قوچ و میش ، کل و بز ، گراز و حیوانات کمیابی نظیر فک خزری را می توانید مشاهده کنید.
عضو شورای سیاستگذاری و راهبردی فیلم استان گیلان با بیان اینکه خیلی از تصاویر ضبط شده در این فیلم به سبب کیفیت بالای تصاویر و بکر بودن آن برای کارشناسان محیط زیست جذابیت داشت ، گفت: برخی از صحنه ها در این فیلم نظیر صحنه های مربوط به بلند کردن سنگ های کف رودخانه توسط مارماهی ها برای کندن گودال و تخم ریزی ، زندگی راکون ها و یا نماهای بسیار نزدیک از پرنده هایی مانند باکلان ها و انواع حواصیل برای نخستین بار است در فیلمی ایرانی دیده می شود.
مجیدی در ادامه گفت: این مستند به صورت فول اچ دی تهیه شده و سراسر از تصاویر زیبایی با استفاده از هلی کوپتر ، دوربین های زیرآبی و هلی شات است.
در فیلم زیر بال های کاسپین ، مهدی مطهر به عنوان تهیه کننده ، بابک مجیدی و معین سنجریان به عنوان تصویربردار ، فریبرز آهنین و بابک مجیدی به عنوان تدوینگر ، میناخوشخویی به عنوان نویسنده ، شهرام پور رستم و جواد یغموری به عنوان مشاور پروژه ، فاطمه داوودی و میناخوشخویی به عنوان محقق و مهرداد اثیمی به عنوان گوینده و همچنین شهروز قلی نژاد ، عباس عاشوری ، نسیم طواف زاده و سیاوش روشنیان به عنوان کارشناسان محیط زیست حضور دارند.
بابک مجیدی متولد 1357 لوندویل و از فیلمسازان برجسته ملی است.
وی از سال 83 به صورت جدی و حرفه ای وارد عرصه ساخت فیلم های مستند شده و علاوه بر فیلم زیر بال های کاسپین فیلم های لاتون ، پارازیت ، پروانه سفید ، تاسوعای سلی ، نویز ، نوغانداری ، سرزمین زیتون ، آق اولر و بازمانده تتیس را خود ساخته است.
وی همچنین با ساخت مستند کوتاه نویز نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار از سومین جشنواره فیلم شهر شده و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چندین جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
جشنواره بین المللی فیلم رشد