سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی تغییرات اج اسکرین گوشی‌های اج پلاس و اس ۶ اج در اندروید 6 مارشمالو (اختصاصی ترنجی)


Galaxy S6 edge+ review-Toranji (147)

به روزرسانی اندروید مارشمالو (۶.۰.۱) مدتی است برای پرچمداران ۲۰۱۵ سامسونگ منتشر شده است. این به روز رسانی با بهبودهایی هم در ظاهر و هم در باطن سیستم عامل این گوشی ها همراه بوده است.

سری اج گوشی های سامسونگ به علت سبک طراحی متفاوت خود از همان ابتدا با معرفی نوت اج در کانون توجهات قرار گرفتند و توانستند فروش بالایی را برای این شرکت رقم بزنند. شاید در ابتدای معرفی سری اج بسیاری بر این باور بودند که لبه های خمیده صرفا جنبه زیبایی داشته و دارای کاربرد خاصی نیستند. سال ۲۰۱۵ سامسونگ با معرفی اس ۶ اج لبه های خمیده را به هر ۲ سمت صفحه نمایش آورد تا زیبایی و خاص بودن این سری از محصولات خود را به اوج برساند. فرایند تولید و عرضه گوشی های دو لب خمیده با اس۶ اج آغاز شد و با معرفی فبلت اس۶ اج پلاس به تکامل رسید و حالا در اس۷ اج شاهد بلوغ سری اج هستیم ، گوشی هایی که به واقع لقب کهکشانی برای آنها برازنده است. اما همزمان با تکامل طراحی سری اج لازم بود تا اج اسکرین از نظر نرم افزاری نیز رشد کند و به یک ویژگی متمایز و منحصر به فرد تبدیل شود و به قول معروف مثل قلم برای سری نوت حالا اج اسکرین هم تبدیل به هویت و شناسنامه برای سری اج شده است.

در این نوشتار به برسی این تغیرات و ویژگی های جدید گوشی های سری اج سامسونگ میپردازیم.

این مقاله توسط آقای علی رحمانی (JAGUAR) نوشته شده است.

Edge Apps:

1

در اندروید 5 قابلیت اضافه کردن 5 برنامه به این منو وجود داشت که حالا در آپدیت مارشمالو این تعداد 2 برابر شده است و حالا قالب آیکون ها با آیکون های پیش فرض هماهنگ شده و دارای یکپارچگی بیشتری میباشد.

People Edge:

2

بخش مخاطبین تغییر خاصی را تجربه نکرده است و به مانند قبل میتوان 5 مخاطب را در این قسمت اضافه اضافه کرد.

Yahoo News:

3

خب رسیدیم به منو های جدید اج اسکرین که با بروزرسانی مارشمالو میتوانید آن ها را تجربه کنید. در بخش اخبار یاهو خلاصه ای از اخبار روز برای کاربر نمایش داده میشود که با لمس هر خبر میتوان محتوای کامل خبر را در سایت یاهو مشاهده کرد.

Quick Tools:

4

5

6

یکی از بخش های کاربردی و جذاب اضافه شده همین بخش ابزارها میباشد که 3 ابزار قطب نما، چراغ قوه با قابلیت

تنظیم میزان نور و خط کش در آن وجود دارد.

Weather:

7

نرم افزار هواشناسی گوشی حالا در اج اسکرین هم نمایش داده میشود و میتوانید منوی آن را در اج اسکرین اضافه کرده و از آخرین وضعیت آب و هوایی منطقه مورد نظرتان با خبر شوید.

Yahoo Sports:

8

یک منو برای کسانی که پیگیر اخبار و نتایج ورزشی در رشته های مختلف نظیر فوتبال، بسکتبال، هاکی و…هستند.

میتوانید تیم های محبوب خود را در رشته های ورزشی مختلف انتخاب کرده و از آخرین نتایج آن ها آگاه شوید.

Ram Usage Manager:

9

با اضافه کردن این بخش به اج اسکرین میتوانید از وضعیت میزان رم مصرفی در گوشی خود مطلع شوید.

در نسخه جدید اج اسکرین میتوان حداکثر 9 منو را به این بخش اضافه کرد که 7 مورد آن را در بالا برسی کردیم بقیه مواردی که متوانید به اج اسکرین اضافه کنید شامل موارد زیر است :

My Places:

10

موقعیت مکانی خود را به آن میدهید.

Task Edge:

11

جهت یادآوری کارهای روزانه میباشد.

Data Usage Manager:

15

میزان دیتای مصرفی اینترنت را به شما نشان میدهد.

Yahoo Finance:

12

نمایش آخرین وضعیت بازارهای مالی جهان.

Internet:

13

میتوانید 5 سایت محبوب خود را درمرورگر سامسونگ در این بخش اضافه کنید.

S planner:

14

یادآوری مناسبت ها و کارهای روزانه در تقویم سامسونگ.

اما حالا بریم سراغ برسی تنظیمات جدید اج اسکرین. میتوانید با مراجعه به بخش Edge Panel Handle Settings محل نوار کشویی اج اسکرین را تغیر داده آن را بالا یا پایین برده و یا به سمت چپ یا راست منتقل کنید و یا اندازه این نوار را در 3 سایز تنظیم کرد که حالت پیش فرض آن Medium است. همچنین میتوانید میزان شفافیت این نوار را تغییر دهید.

16

در منوی اج اسکرین در بخش تنظیمات قابلیت جدیدی وجود ندارد و مثل سابق میتوان ویژگی هایی مثل تنظیم ساعت شب و یا تغییر فید ها جهت نمایش در هنگامی که صفحه  نمایش خاموش است را ذکر کرد.

17

18

19

و اما بخش اخر منوی تنظیمات Edge Panels است که در آن مثل گذشته میتوانید منوهای اج اسکرین ر انتخاب کرده و یا آن ها را به ترتیب دلخواه مرتب کنید، همانطور که در پیش تر نیز گفته شد حداکثر میتوان 9 بخش را به اج اسکرین اضافه کرد.

20

21

نظر شما عزیزان در رابطه با تغییرات اج اسکرین در گوشی های سری اج سامسونگ چیست؟ آیا اج اسکرین به تکامل رسیده است و یا هنوز راه برای توسعه آن باز است؟!

تهیه و تنظیم: علی رحمانی

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
ویدیو رسمی معرفی گلکسی اس 6 اج پلاس - ترنجی