سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با نازک‌ترین تلفن هوشمند ویندوزفونی جهان آشنا شوید


gsmarena_001

با نزدیک شدن به زمان عرضه آخرین نسخه از ویندوز 10 موبایل، شرکت های مختلف در حال رونمایی از جدیدترین محصولات خود هستند. در همین راستا ساعاتی پیش کمپانی ژاپنی Yamada Denki نازک‌ترین تلفن ویندوزی جهان را رو نمایی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی مختصر داشته باشیم بر سیر تحول تلفن‌های هوشمند، تاریخچه اولین تلفن همراه در ایران و در آخر معرفی مشخصات نازک‌ترین تلفن ویندوزی جهان.

اگر از شما بخواهند اولین تصویری که موقع شنیدن نام تلفن همراه از ذهنتان گذر می‌کند را بیان کنید، چه جوابی می‌دهید؟ یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش لمسی که از ظرافت و نازکی خاصی برخوردار است؟ به نظر بنده اگر پاسخ شما این باشد به این معنی است که یا سن کمی دارید یا اصلاً تا کنون به نخستین تلفن‌های همراه توجهی توجهی نداشته‌اید. اگر بیشتر از ۴۲ سال سن داشته باشید حتماً تلفن‌های همراه زمان قدیم را به خاطر دارید، آن قدر سنگین بودند که اگر با هر دو دست آن را بلند می‌کردید باز هم هنگام صحبت کردن در دستانتان احساس خستگی داشتید. فکر می‌کنم اکنون توانستم ذهن شما را به سمت و سوی آن تلفن‌ها ببرم . تلفن‌های بزرگی که ضخامت بسیار زیادی داشتند، آن قدر زیاد که شاید ضخامتشان از یک کتاب 500 صفحه‌ای نیز بیشتر می‌شد!

e813724ea2e37b67e942d98235cf0689

اما شاید بهتر باشد شما را با شکلی دیگر از تلفن‌های آن زمان آشنا کنیم آیا علاقه‌ای دارید تا بدانید اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به چه کسی است؟ شاید باورتان نشود که بگوییم ناصرالدین شاه اولین کسی بوده است که تلفن همراه داشته است. همانطور که در پایین مشاهده می‌کنید شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال ۱۲۳۰ تولید شده است، هیچ شباهتی به تلفن‌های امروزی ندارد و بدون اغراق می‌توان گفت این تلفن بیشتر شبیه به تلفن‌های عمومی امروز است تا یک تلفن همراه!

Photo744_1

اکنون حتماً خود متوجه تغیر و تحولات صنعت تلفن همراه شده‌اید امروزه شرکت‌های مختلف تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا تلفن‌های همراه را نازک و نازک‌تر کنند. هر سال تلفن‌های هوشمند نسبت به سال قبل باریک‌تر می‌شوند تا کاربران هنگام استفاده از این وسیله نهایت احساس راحتی را داشته باشند. اما همانطور که می‌دانید بازار تلفن‌های هوشمند اندرویدی و یا تلفن‌های هوشمندی مانند iPhone به کلی از بازار تلفن‌های هوشمند ویندوزی جداست، این موضوع شاید بر روی رقابت بر سر طراحی تلفن‌ها تأثیر زیادی گذاشته باشد؛ مثلاً شاید بد نباشد بدانید که لقب نازک‌ترین تلفن ویندوزی دنیا تا کنون متعلق به لومیا ۸۳۰ نوکیا با ۸. ۵ میلی‌م‌تر ضخامت بوده است در حالی که بسیاری از تلفن‌های هوشمند بازار ضخامتی کمتر از این را دارا می‌باشند. البته از قدیم گفتند جاه و مقام به کسی وفا نکرده است زیرا ساعاتی قبل یک شرکت کمتر شناخته شده ژاپنی Yamada Denki از اولین تلفن هوشمند ویندوزی خود با نام Every Phone پرده برداشت. این تلفن هوشمند که ضخامتی برابر ۶. ۹ میلی متر دارد لقب نازک‌ترین تلفن ویندوزی جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

Every Phone که قرار است از انتهای ماه جاری در سه رنگ به بازار ژاپن عرضه شود، با ابعاد ۱۵۴. ۸ در ۷۸. ۶ در ۶. ۹ میلی‌م‌تر، از نمایشگری ۵. ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد. قلب تپنده این تلفن هوشمند یک تراشه ۴ هسته‌ای اسنپ‌دراگون 410 با فرکانس ۱. ۲ گیگاهرتزی است که به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی امکانات مناسبی را در اختیار کاربر قرار داده است. این تلفن هوشمند ۱۳۸ گرمی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با فلش دوگانه نیز بهره می‌برد که می‌تواند لحظات خوش زندگی را با کیفیتی بالا عکس برداری کند. بهتر است بدانید که اگر از 3000 خریداران اول این هوشمند ژاپنی باشید، یک صفحه کلید بلوتوث و یک محافظ صفحه رایگان را به عنوان هدیه دریافت خواهید کرد. از دیگر مشخصات این تلفن هوشمند می‌توان به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز اشاره کرد که با توجه به قیمت ۳۲۵ دلاری این تلفن، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در ادامه می‌توانید تصاویری از این هوشمند دوست داشتنی ببینید:

Yamada-Denki-EveryPhone 6+همانطور که ملاحظه کردید این تلفن هوشمند بسیار شبیه به تلفن‌های شرکت سونی است آیا با توجه به سیستم عامل این تلفن همراه و قیمت آن حاضر به داشتن این تلفن هستید؟

  gsmarena

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
با عملکرد دوربین حرفه ای تلفن هوشمند G4 الجی آشنا شوید