سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رویترز: صادرات نفت ایران ۲۰ درصد افزایش می‌یابد


رویترز: صادرات نفت ایران ۲۰ درصد افزایش می‌یابدتسنیم/ رویترز به نقل از منابع آگاه پیش بینی کرد صادرات نفت ایران در ماه های ژانویه و فوریه نسبت به متوسط صادرات سال ۲۰۱۵ به میزان بیش از یک پنجم افزایش خواهد یافت.

به نقل از رویترز، آمارهای یک منبع آگاه از برنامه بارگیری تانکرها نشان می دهد که صادرات نفت ایران در ماه های ژانویه و فوریه نسبت به متوسط صادرات سال گذشته به میزان بیش از یک پنجم افزایش خواهد یافت. این آمارها نشان از تلاش ایران برای افزایش صادرات نفت خود پس از لغو تحریم ها دارد.

این آمارها اولین نشانه از افزایش صادرات نفت ایران است. ایران شروع به افزایش تولید و صادرات نفت ذخیره شده خود در طی دوران تحریم ها کرده است.

بازار به دقت در حال رصد کردن روند بازگشت نفت ایران به بازار پس از لغو تحریم ها در اوایل ماه جاری است. مازاد عرضه موجب شده تا قیمت نفت از اواسط سال 2014 تاکنون 70 درصد کاهش پیدا کند. امیدواری ها به اینکه تولید کنندگان مهمی نظیر عربستان و روسیه ممکن است برای کاهش تولید با اوپک همکاری کنند، این هفته موجب افزایش قیمت ها شده است.

بر اساس آمارهای به دست آمده از برنامه اولیه بارگیری تانکرهای ایران، کل صادرات این کشور در ماه فوریه به حدود 1.44 میلیون بشکه و در ماه ژانویه به 1.55 میلیون بشکه خواهد رسید.

این ارقام بیش از 20 درصد بالاتر از متوسط صادرات روزانه نفت ایران در سال 2015 است. صادرات ایران در ماه جاری به بالاترین رقم از فوریه 2014 تاکنون رسیده است.

افزایش بارگیری نفت ایران به مازاد عرضه در بازار نفت که تحلیلگران حجم آن را حدود یک میلیون بشکه در روز برآورد کرده اند، می افزاید. آمارهای رسمی ماه ژانویه بر اساس آمارهای ورود تانکرها به بنادر کشورهای خریدار نفت ایران تا اواسط ماه فوریه منتشر نخواهد شد. آمارهای ماه فوریه نیز تا اواسط ماه مارس منتشر نخواهد شد.

تونی نونان، از موسسه مدیریت ریسک میتسوبیشی گفت: «انتظار می رود ایران به سریعترین نحو ممکن صادرات نفت خود را افزایش دهد...از نظر فیزیکی آنها می توانند این کار را انجام دهند، زیرا آنها نفت زیادی را روی دریا ذخیره کرده اند.»

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات نفت ایران به چین