سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



خانم‌ها شب‌ها با لنز رنگی نخوابند


طنین یاس/ مخترع و رئیس انجمن لنز ایران گفت: برخی از لنز‌های طبی قابلیت آن را دارد تا افراد شب با آن بخوابند اما با لنز رنگی نباید خوابید همچنین استفاده از لنز دیگر افراد بسیار خطرناک است.
دکتر پرویز زرین بخش در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، خرید لنز را منوط به تجویز از سوی پزشک دانست و اظهار کرد: استفاده از لنز برای چشمان باید تحت تجویز چشم پزشک صورت بگیرد چون ابتدا اندازه چشم و قرینه باید معاینه شود تا مشکلی از لحاظ خشکی چشم و اندازه قرینه وجود نداشته باشد و همچنین اندازه لنز باید با مشخصات چشم همخوانی داشته باشد، بنابراین توصیه ما به خانم‌ها این است که قبل از اقدام برای خرید لنز حتما به سراغ چشم پزشک بروند و با تجویز نسخه چشم پزشک لنز بخرند.

وی ادامه داد: اگر لنز با چشم همخوانی نداشته باشد عوارضی از قبیل زخم شدن چشم و ورم قرینه و کوری برای فرد به همراه خواهد داشت، آکادمی چشم پزشکی آمریکا به شدت این مورد را بررسی می کند تا افراد از هر جایی لنز تهیه نکنند.

زرین بخش، استفاده از لنز دیگر افراد را بسار خطرناک و ناشی از عدم آگاهی دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از وحشتناک‌ترین چیزی‌هایی که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و اطلاع بعضی‌ افراد انجام می‌دهند استفاده از لنز دیگری است. شما اگر از مسواک شخص دیگری استفاده کنید با آفت و عفونت دهانی روبرو می شوید و اینطور نیست که به راحتی بتوان از لنز دیگری استفاده کنید و این عمل باعث می شود تا هزاران بیماری و عفونت از این طریق وارد چشم‌ها شود که بسیار خطرناک است.

از دست فروش و مکان‌های غیر قانونی لنز نخرید

رئیس انجمن لنز ایران به خریداری لنز از مکان‌های معتبر اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است که از مکان‌های معتبر لنز خریداری کنند و به هیچ وجه از دست فروش و مکان‌های غیر قانونی لنز خریداری نکنند، معمولا داروخانه‌ها و برخی مطب‌های چشم پزشکی لنز برای فروش دارند.

این مخترع چشم تصریح کرد: برخی از لنز‌ها است که در شب افراد می توانند با آن بخوابند اما با لنز رنگی نباید خوابید البته در این مورد بهتر است قبل از استفاده از پزشک افراد مشاوره بگیرند.

وی به خصوصیات یک لنز استاندارد اشاره کرد و افزود: یک لنز استاندارد و خوب باید با چشم فرد مطابقت داشته باشد، جنس لنز طوری باشد که اکسیژن لازم را از چشم عبور بدهد تا موجب ورم قرنیه نشود؛ همچنین کیفیت لنز باید طوری باشد که دید مناسب را برای فرد ایجاد کند.

این مخترع لنز در مورد استفاده کودکان از لنز گفت: کودکانی که از بدو تولد بیماری آب مروارید مادرزادی دارند مجاز به گذاشتن لنز هستند و کودکانی گه شماره چشم آن‌ها با چشم دیگر فرق دارد هم مجاز به گذاشتن لنز هستند و همچنین برای اینکه کودک به تنبلی چشم گرفتار نشود می تواند لنز بگذارد.

این جراح چشم در رابطه با استفاده از لنز‌های طبی افزود: لنز‌هایی که برای درمان بیماری‌های چشمی، قوز قرنیه ، آستیگمات یا بالا رفتن نمره چشم مریض، یا متفاوت بودن نمره چشمان مورد استفاده قرار گیرد شامل تعریف لنز‌های طبی قرار می گیرند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گذاشتن و برداشتن صحیح لنز چشم لنز طبی لنز طبی رنگی لنز رنگی