فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مدافعان حرم درمدار ماه قمر بنی هاشم حرکت می کنند


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سعید حدادیان عصر دوشنبه در نشست چهاردهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان در مدار ماه اظهار داشت: این همایش به مناسب نکوداشت شهدای مدافع حرم توسط دفتر ادبیات وهنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال 1379 که سال به نام امام علی بود دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران کلید خورد که از سال 1380 به بعد ستون اصلی دفتر ادبیات و هنر دانشگاه تهران برگزاری برنامه سوختگان وصل نام گرفت .
وی افزود: اولین همایش سال 80 برگزار شد که به جانبازان شیمیایی پرداخت و شهدای تفحص ،آزادگان باعنوان فصل صبوری ، پشت پلک اسمان برای مفقودین ، اگر غم لشکر گزیند ویژه همسران جانبازان،شلمچه ، هویزه، مجنون ، سیر و سلوک آسمان ویژه جانبازان شهید ، شهید ترور علمی ، مادران و پدران شهدا با عنوان آب و آیینه در مقام صبر و الف دزفول 13 همایش پیشین ما بودند .
حدادیان بیان داشت: پس از گذشت سیزده همایش این بار به این نتیجه رسیدیم که علی رغم محدودیت موضوع شهدای حرم به این قضیه بپردازیم ، ما با یک گنجینه عظیم از حیات بشر مواجهیم و باید این واقعیت ها ثبت و ضبط شود.
وی با تاکید براینکه جوانان ما هروقت مورد آگاهی قرار گیرند آثار ادبی زیبایی از قلمشان تراوش می کند گفت: جوانان ما باید بدانند که شهدای مدافع حرم با شهدای زمان دفاع مقدس تفاوت های ویژه ای دارد شرایط آنها در سوریه مثل زمان جنگ تحمیلی نیست که مثلا از شلمچه چند ساعت بیشتر راه به اهواز نباشد آنجا فضا فضایی است که افراد در غربت ویژه ای به سر می برند و در محاصره خاصی قرار دارند .
وی با اشاره به داوری ها گفت: ما هیچ گاه به اول و دومی و سومی تاکید نداشته ایم چرا که این باعث سرد شدن شاعران می شود واین دوره 30 نفربرگزیده در بخش شعر و 10 نفر در بخش داستان خواهیم داشت.
حدادیان 20 اردیبهشت سال آینده را زمان اختتامیه این همایش اعلام کرد و افزود: این تاریخ مصادف با ولادت امام حسین، حضرت عباس و امام سجاد(ع) است که قرار شده در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شود.
فراهنگ**9338**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
باب الرأس الشریف حرم حضرت قمر بنی هاشم