این هفته در معمای شاه ببینید؛ نمایش جلسات مشترک ملی ـ مذهبی‌ها برای تصمیم‌گیری درباره نفت


این هفته در معمای شاه ببینید؛ نمایش جلسات مشترک ملی ـ مذهبی‌ها برای تصمیم‌گیری درباره نفتفارس/ با پخش قسمت بیستم سریال معمای شاه، جلسات مشترک ملی ـ مذهبی‌ها به سرپرستی دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی برای تصمیم گیری درباره مسئله نفت نمایش داده می‌شود.
با نمایش این قسمت، سریال تاریخی شبکه یک سیما یک چهارم از قسمت‌های خود را پشت سر می‌گذارد. در این قسمت ضمن اشاره به مسائل حول و حوشی ملی کردن صنعت نفت و رخدادهای دربار در قالب نمایش رابطه میان اشرف و رزم آرا، شخصیت داستانی گُلنار نیز سرانجام به نقطه تعیین کننده داستان می‌رسد و خانواده وزیری به خواستگاری او می‌روند. این مسئله زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر خانواده محمود با گذشته گلنار و خانواده‌اش است.
همچنین در این قسمت و در ادامه نمایش حضور ثریا در دربار شاهنشانی، به تلاش وی برای ارتباط با «شهناز» دختر فوزیه پرداخته می‌شود.
این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.
معمای شاه به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد. علاقه‌مندان علاوه بر رسانه‌های عمومی و رسمی می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این سریال را از طریق سایت رسمی معمای شاه به نشانی www. moamaeshah. ir، صفحه رسمی این سریال در اینستاگرام به نشانی moamaeshahofficialtv و کانال رسمی سریال در تله گرام به نشانی https: //telegram. me/moamaeshah دنبال کنند.
این سریال جمعه‌شب‌ها ساعت ۲۲ به‌صورت هم‌زمان از شبکه یک سیما و شبکه HD پخش و در این زمان‌ها تکرار خواهد شد:
بامداد شنبه ساعت: 1/30 شبکه یک سیما
روز شنبه هر هفته: ساعت 9/30 و 14/40 شبکه یک سیما
روزهای دوشنبه: ساعت 19/45 شبکه یک سیما
روزهای پنج‌شنبه: ساعت 17/40 شبکه سه سیما



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
تصاویری از همسران شاه در سریال معمای شاه