فروش اقساطی خودرو به نفع قطعه‌سازان نبود


فروش اقساطی خودرو به نفع قطعه‌سازان نبودایسنا/ مدیرعامل یک شرکت قطعه‌ساز البرزی از فعالیت 170 واحد تولیدی قطعات خودرو در البرز خبر داد.
علی فراهانی اظهار کرد: در حال حاضر نبود سرمایه در گردش به مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی استان تبدیل شده است. نبود سرمایه درگردش باعث شده ظرفیت تولیدی این واحدها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: با پایین آمدن ظرفیت‌های تولیدی، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان طی چند سال گذشته ناچار به تعدیل نیرو شده‌اند که این هم به ضرر کارخانه داران است و هم باعث افزایش آمار بیکاری در جامعه می‌شود.

فراهانی با اشاره به شرایط فعلی قطعه سازان استان ادامه داد: در البرز 170 واحد تولیدی قطعات خودرو وجود دارد که این واحدها برای حدود 40 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.
وی ابراز کردد: در حال حاضر که بازار خرید خودرو در کشور در حالت رکود است، تعدادی زیادی از این واحدها تولید خود را متوقف کرده‌اند یا در آستانه منحل شدن هستند. هرچند دولت چندی پیش طرح فروش اقساطی خودرو را اجرایی کرد ولی این طرح به سود قطعه‌سازان نبود و صرفا به فروش اتومبیل‌های در انبار مانده منتهی شد.

مدیرعامل شرکت قطعه سازان میثاق گفت: برای اینکه تولید و فروش خودرو در کشور رونق پیدا کند باید دست اندرکاران صنعت خودرو به فکر بالابردن کیفیت این خودروها باشند. با بالارفتن کیفیت خودروها، تقاضای مردم برای خرید بالا می‌رود و به این ترتیب فعالیت واحدهای قطعه‌ساز نیز رونق می‌گیرد.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
فروش اقساطی خودرو