فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«قاصدک» رونمایی شد/ تولید ۱۰۰ مستند با موضوع گردشگری در سیمای استان‌ها


به گزارش خبرگزاری فارس، با حضور عبدالکریم خیامی (رئیس مرکز سیمای استانهای رسانه ملی)، مدیران معاونت استان‌ها و اصحاب رسانه مجموعه  «قاصدک» (اقلیم 2)  معرفی و از امروز در اختیار شبکه‌های تلویزیونی استانی، ملی و برون‌مرزی قرار گرفت. خیامی با اشاره به نزدیک بودن سفرهای نوروزی ، تولید مجموعه قاصدک را هدیه این معاونت به علاقه‌مندان به گردشگری و اقلیم ایران دانست و گفت: مجموعه قاصدک با تلاش تهیه کنندگان و عوامل فنی 33 شبکه استانی و با مدیریت متمرکز مرکز سیمای استانها و با همت آرشیو مرکز سیمای استان‌ها به ثمر نشسته است.

 

این مجموعه حاوی 100 مستند کوتاه 4 تا 7 دقیقه ای با موضوع معرفی 100 منطقه گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی سراسر کشور است که علاوه بر پخش از شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی در اختیار هتل‌ها، فرودگاه‌ها، سالن‌های انتظار، اتوبوس‌هاف قطارها و... قرار خواهد گرفت.

 رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به تصاویر بکر و کم‌نظیری از ایران در این مجموعه که شاید تابه‌حال کسی ‌به‌ این جذابیت آنها را ندیده است، هدف از تولید چنین مجموعه‌هایی را معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان‌های کشور و ترویج ایرانگردی دانست و ابراز امیدواری کرد که با معرفی چنین آثار ارزشمندی، هموطنان عزیز به جای سفر به برخی از کشورهای همسایه که نقشی هم در حمایت از تروریسم دارند، به سراسر ایران اسلامی سفر کنند.

 وی در ادامه افزود: در ثبت این اماکن چند شاخص را مدنظر داشتیم که از آن جمله باید به امکان پذیرش مسافر و امکانات رفاهی در ایام نوروز، اقبال مردم و ارزشمندی این اماکن به لحاظ فرهنگی، هنری و تاریخی می‌توان اشاره کرد.

 خیامی با اشاره به قدر دانی معصومه ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و  خداکرم جلالی ریاست سازمان جنگلداری و آبخیزداری از تولیدات مراکز استان‌ها در جهت حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ احترام به طبیعت و پاسداشت آن ادامه داد: معاونت استان‌ها توجه و احترام به محیط زیست و آثار فرهنگی و تاریخی ایران را مهمترین وظیفه خود دانسته و تولیدات 33 مرکز استانی در راستای این اهداف است.

در پایان خیامی با تاکید بر پوشش تصویری اردوهای راهیان نور از سوی مراکز استان‌ها  بیان داشت: امسال با همکاری استان‌های همجوار با خلیج فارس از مسیرهای دریایی نیز برای حضور راهیان نور استفاده شده‌است و برای پوشش تصویری کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در 9 مرکز آذربایجان‌غربی، مهاباد، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آبادان، بوشهر و هرمزگان، با همکاری بسیج صداوسیما قرار گاه رسانه ای تشکیل شده است تا حضور مبارک زائران عزیز به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫فیلم استوک و با کیفیت بالا با موضوع پخش شدن قاصدک ها در فضا‬‎