ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



هشدار رئیس اتحادیه جهانی درباره دوپینگ کشتی‌گیران در المپیک


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون کشتی، متن ارسالی رئیس اتحادیه جهانی، به شرح زیر است:

مطمئن هستم که در جریان رسوایی اخیر دنیای ورزش راجع به دوپینگی که توسط رسانه‌های بین‌المللی منتشر گردید، هستید و احتمالاً متوجه شده‌اید که این رسوایی به شکل ورزش و ورزشکاران آسیب می‌رساند. این موضوع باید امری جدی قلمداد شود چرا که ورزش کشتی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و این نامه بدین منظور نوشته شده است.

اخیراً  اتحادیه جهانی کشتی، از تعدادی از موارد دوپینگ در کشتی مطلع شده است و بخش اعظم آن درطی رقابت‌های ملی روی داده است. بدون توجه به سطح آن، این موضوع مطمئناً تصویر ورزش کشتی بخصوص در المپیک امسال را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به عنوان رئیس اتحادیه جهانی کشتی، کمیته بین‌المللی المپیک و عضو هیئت مدیره وادا وظیفه دارم تا مسئولیت‌های مشترکمان را برای یک مسابقه عادلانه و ورزش پاک خاطر نشان نمایم. بدین منظور، از شما درخواست می‌کنم، اهمیت این موضوع را برای حفظ این ارزش به ورزشکاران، پزشکان، مربیان و باشگاهایتان یادآوری کنید.

تمامی کشتی‌گیران و مربیان شرکت کننده در این رقابت‌ها باید حداقل اطلاعاتی را در مورد حق و حقوق و تعهداتشان را راجع به ضد دوپینگ بدانند. در این رابطه، از شما درخواست می‌کنم تماسی با سازمان ملی مبارزه با دوپینگ جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آموزش به ورزشکارانتان مخصوصا به کشتی‌گیران جوان در زمینه مبارزه با دوپینگ برقرار نماید. هر فدراسیون ملی مسئول است تا از پاک بودن کشتی‌گیرانشان اطمینان حاصل کند. از این نظر، محرومیت‌های سخت‌تری در قوانین ما به فدراسیون‌های ملی که موارد متعددی از دوپینگ را دارند، تحمیل خواهد شد؛ همانگونه که مواردی را در ورزش‌های دیگر داشتیم.

فرصت را غنیمت می‌شمارم و به شما تعدادی از قوانین مبارزه با دوپینگ اتحادیه جهانی کشتی و فهرست ممنوعه وادا را که قبلاً در ایمیل‌های گذشته ارسال نموده‌ام را یادآوری می‌کنم.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنم که اطلاعات مورد نظر را در وب سایت اتحادیه جهانی کشتی در قسمت مبارزه با دوپینگ موجود است.

- فهرست ممنوعه ماده‌ای جدید را اضافه نموده (به عنوان مثال، ملدونیوم (میلدرونیت) زیرا این ماده به منظور افزایش عملکرد ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد).

- دستکاری خونی، دوپینگ ژنی و دستکاری فیزیکی و شیمیایی ممنوع می‌باشد به عنوان مثال (انفوزیون‌های داخل وریدی و یا تزریق بیشتر از 50 میلی‌لیتر در هر 6 ساعت).

- همانگونه که در قوانین ممنوع شده: طفره رفتن و یا خودداری از تحویل نمونه جمع آوری شده، دخالت و یا تلاش برای دخالت در هر بخش کنترل دوپینگ (که شامل دخالت عمد در کار مسئول کنترل دوپینگ می‌باشد)

- مربیان، پزشکان و بطور گسترده پرسنل پشتیبانی ورزشکاران محدود به قوانین مبارزه با دوپینگ اتحادیه جهانی می‌شوند و ممکن است بدلیل نقض قوانین مبارزه با دوپینگ اتحادیه جهانی کشتی محروم شوند.

- تست خارج از مسابقات (Testing Pool) : تمامی ورزشکاران حاضر در گروه باید محل های حضور کامل و دقیق خود را برای تست خارج از مسابقات اعلام نمایند.

- در مجموع 3 بار عدم انجام تست و بایگانی در طول 12 ماه به  عنوان نقض قوانین ضد دوپینگ قلمداد شده و تا 24 ماه تعلیق را به همراه خواهد داشت.

مطمئن باشید که با تمامی متقلبین مطابق قوانین شدیداً برخورد خواهد شد.

از شما به دلیل همکاری به ارتقاء کشتی پاک سپاسگزارم.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/BMMSAC


ویدیو مرتبط :
کشتی ایران در معرض خطر تعلیق از سمت اتحادیه جهانی فیلا و کمیته بین‌المللی المپیک