افزایش ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی


مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از ارتقاء جایگاه امور اراضی استان در سطح کشور از رتبه 28 به 12 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، «قاسم جعفروند» هم‌زمان با هفتم بهمن روز زمین و سالگرد تأسیس سازمان امور اراضی کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارتقاء جایگاه امور اراضی استان از رتبه 28 به 12 در سطح کشور، گفت: آذربایجان‌شرقی در تجمیع اراضی کشاورزی در سطح کشور در رتبه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که قانون جدید حفظ کاربری اراضی کشاورزی مراحل نهایی تصویب خود را می‌گذراند، افزود: قانون مذکور حفاظت از زمین را تسهیل می‌کند.

جعفروند با بیان این‌که بدون حرکت و مدیریت جهادی نمی‌توان در حفاظت از منابع ملی توفیق یافت، ادامه داد: باید با همکاری مردم و بهره‌برداران و با حفظ نگاه جهادی در مسیر و در راه اهداف و برنامه‌های سازمان امور اراضی حرکت کنیم و تا به حال با همین تفکر جهادی توانسته‌ایم بسیاری از مسائل را در سطح استان برطرف کنیم.

وی با اشاره به این‌که ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی از 20 درصد در سال‌های گذشته به حدود 70 درصد رسیده است، ادامه داد: برغم آن بر این باوریم که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب کار بسیاری باید انجام شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در یک‌سال گذشته توانسته‌ایم گشت‌های حفظ کاربری اراضی و سامانه 131 را در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی کنیم، افزود: بسیاری از اراضی کشاورزی هنوز سند ندارند و ما با قبول انجام طرح عظیم کاداستر که کار بسیار پرزحمت و طاقت‌فرسایی است، به‌دنبال برطرف کردن مشکل در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی نسبت به تجهیز واحد امور اراضی به گشت‌های ویژه به تعداد 4 دستگاه خودرو و برنامه‌ریزی لازم برای خرید هفت دستگاه خودرو دیگر به عمل آمده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تملک اراضی دولتی و کشاورزی