جمع آوری کومه‌های غیرمجاز صیادان از سواحل گمیشان


دادستان عمومی و انقلاب گمیشان از دستور جمع آوری کومه‌ها و سازه‌های غیر مجاز صیادان متخلف از حدود 50 کیلومتر ساحل این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر قنبرزاده افروزی روز چهارشنبه اظهار کرد: این دستور در پی درخواست فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گمیشان و پس از بررسی‌های صورت گرفته در راستای جلوگیری از گسترش بی‌رویه فعالیت‌های غیر‌قانونی صیادان متخلف در پهنه آبی و سواحل این شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: صیادان غیر‌مجاز از این کومه‌ها به عنوان پناهگاه و مأمنی برای صید غیر قانونی آبزیان دریای خزر استفاده می کنند.

دادستان گمیشان افزود: اکیپ گشتی مشترک عوامل یگان حفاظت منابع آبزی شیلات، محیط زیست و دریابانی شهرستان گمیشان در این خصوص تشکیل و این گروه مکلف به رفع تصرفات و جمع آوری کومه‌های غیر مجاز شده‌اند.

به گفته وی، در همین راستا طی ماموریتی که با همراهی سه فروند شناور سبک و سه دستگاه تراکتور انجام شد، چهار باب کومه غیر‌مجاز مربوط به صیادان غیر قانونی جمع‌آوری و تخریب شد.

قنبر زاده افروزی ادامه داد: شهرستان گمیشان حدود 50 کیلومتر ساحل دارد که همه ساله صیادان متخلف اقدام به احداث کومه در مجاورت سواحل آن می‌کنند.

وی افزود: برپایی و احداث این کومه‌ها از اوایل زمستان آغاز و به تدریج تعداد آن زیاد می‌شود.

به گفته دادستان گمیشان، این درحالی است که استمرار فعالیت صیادان غیرقانونی و صید غیرمجاز، موجب عقیم ماندن چرخه بازسازی طبیعی و حتی مصنوعی آبزیان شده است.

وی اضافه کرد: این تیم گشتی با حضور و مشارکت دستگاه‌های مسئول تا پایان فصل صید بصورت پیوسته به فعالیت خویش ادامه داده و در بازه‌های زمانی معین گشت‌های کنترلی و جمع آوری کومه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات