سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تشکیل کمیته ساماندهی کارتن‌خواب‌ها/10هزار کارتن خواب در تهران داریم


سلامت نیوز:مهلت 6ماهه به شهرداری برای ساماندهی کارتن خواب ها

رئیس سازمان بهزیستی درخصوص ساماندهی کارتن خواب های معتاد در تهران گفت: کمیته ساماندهی کارتن خواب ها تشکیل شده و شهرداری مهلت خواسته طی 6 ماه مکانی را برای ساماندهی 7 تا 10 هزار کارتن خواب در شهر تهران فراهم کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به آسیب های اجتماعی محله هرندی در تهران و ساماندهی کارتن خواب های معتاد در این محله اظهار داشت: در ابتدا باید گفت که آسیب های اجتماعی چند وجهی است و برای مقابله با آسیب ها رویکرد تلفیقی لازم است تا با مشارکت همه دستگاه هایی که باید در زمینه ایفای نقش داشته باشند به این مساله به صورت علمی و تخصصی رسیدگی شود.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ساماندهی کارتن خواب های پایتخت نیاز به کار کارشناسی و اقدام عملی دارد، خاطرنشان کرد: در جلساتی که تقریبا از چهارماه گذشته با محوریت استانداری تهران شکل گرفته تفاهم نامه ای میان ارگان های مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی شکل گرفت که این تفاهم نامه با حضور شهردار و استاندار تهران منعقد شد و در آن وظایف هر ارگان تقسیم بندی شده است.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه مذکور نیروی انتظامی باید نسبت به جمع آوری این افراد اقدام کند. از طرفی شهرداری نیز باید نسبت به تأمین فضای فیزیکی همراهی لازم را انجام دهد. همچنین کمیته امداد و بهزیستی نیز در یک اقدام بتوانند وظایف حمایتی خود را از افراد بدون سرپرست انجام دهند.

وظیفه بهزیستی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌هامحسنی بندپی در ادامه با اشاره به وظیفه بهزیستی در قبال ساماندهی کارتن خواب های معتاد نیز گفت: همچنین افرادی که علاوه بر خدمات حمایتی به خدمات اجتماعی نظیر ترک اعتیاد، خدمات روانشناختی و خدمات تخصصی احتیاج دارند توسط سازمان بهزیستی به تیم های مددکاری و روانشناختی ارجاع داده می شوند. این اقدامات هم اکنون در حال انجام است.

غربالگری کارتن‌خواب‌ها توسط دانشگاه‌هارئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: در مرحله اول دانشگاه ها این مسئولیت را پذیرفته اند که نسبت به غربالگری کارتن خواب ها ورود کنند و در این مرحله مشخص شود که آیا مشکل آن ها اعتیاد است یا دارای بیماری های دیگری هم هستند و سپس هر یک از دستگاه ها به تناسب وظیفه ای که دارند باید افراد را پذیرش کنند و در مکانی که شهرداری در اختیار آن ها قرار داده خدمات تخصصی خود را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه مکان برای 7 تا 10 هزار کارتن خواب در شهر تهران کار سختی است. ما نمی خواهیم به صورت فله ای این افراد را جمع آوری کنیم و آسیبی را برطرف نکرده به آسیب دیگری دامن بزنیم.

محسنی بندپی درخصوص تهیه مکان برای نگهداری کارتن خواب ها نیز گفت: شهرداری مهلت خواسته و اعلام آمادگی کرده تا در یک گذر 6 ماهه فضای مورد نیاز این کار را در اختیار افراد کارتن خواب قرار دهد.


ویدیو مرتبط :
ساماندهی کودکان کار و کارتن خواب ها