تصادف زنجیره ای در آزادراه قزوین - کرج و واژگونی اتوبوس


رییس پلیس راه استان قزوین از برخورد 30 دستگاه خودرو و واژگونی یكدستگاه اتوبوس در آزاد راه قزوین - كرج و زخمی شدن 9 مسافر خبر داد و گفت: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته است.

سرهنگ بهرام زینلی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حادثه نخست برخورد 30 خودرو در فواصل مختلف از عوارضی قزوین - كرج تا شهرك محمدیه به طول 12 كیلومتر كه در لاین جنوبی این آزاد راه روی داد، چهار نفر مصدوم و به مراكز درمانی انتقال یافتند.

وی با اشاره به ایجاد ترافیك ناشی از تصادف زنجیره ای در ساعاتی از شب در این آزادراه، خاطرنشان كرد: حضور به موقع ماموران پلیس راه و نیروهای امدادی باعث شد پس از انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان و جا به جایی خودروهای آسیب دیده، عبور و مرور خودروها در لاین جنوبی آزادراه قزوین - كرج به حالت عادی بازگردد.

سرهنگ زینلی توجه نكردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئن در جاده لغزنده و رعایت نكردن فاصله طولی با خودرو مقابل را عامل این تصادف های زنجیره ای اعلام كرد.

این مسئول انتظامی اضافه كرد: همچنین در حادثه دوم كه دقایقی پیش روی داد یك دستگاه اتوبوس با 17 مسافر از تهران به مقصد ارومیه در حال حركت بود كه در لاین شمالی و در كیلومتر 35 آزادراه قزوین - كرج واژگون و پنج مسافر آن نیز مصدوم شدند.

به گفته وی، علت این حادثه از سوی كارشناسان پلیس راه در دست بررسی می باشد.

رییس پلیس راه استان قزوین در پایان یادآور شد: با توجه به شدت بارش باران در تمامی سطح راه های استان، از رانندگان درخواست می شود ضمن رعایت سرعت مطمئن در جاده های خیس و بارانی، از تغییر ناگهانی مسیر در طول سفر خودداری كرده و فاصله طولی با خودرو مقابل را نیز حفظ كنند.


ویدیو مرتبط :
تصادف زنجیره ای در آزادراه کرج - قزوین