آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شام/ «پیتزا سه پنیره»، شام ساده امشب


شام/ «پیتزا سه پنیره»، شام ساده امشبآکا ایران/ چی لازم دارم:

۴۰ گرم پنیر موزارلا
۳۰ گرم پنیر موزارلا کم چرب
۳۰ گرم پنیر فونتینا
۱ قاشق سوپ خوری برگ جعفری تازه
۱ عدد خمیر پیتزابقیه مواد سلیقه ای می باشد
چطور بپزم:
پیتزا سه پنیره از مجموعه دستورات غذایی مارتا استوارت است که سایت آشپزی، دستور پخت آن را برای شما آماده کرده است.
این پیتزا از دو نوع پنیر موزارلا بعلاوه پنیر خامه ای فونتینا بهمراه برگ جعفری تازه ، یک طعم منحصر بفرد و خوشمزه را بوجود می آورد.
نکاتی در رابطه با تهیۀ پیتزا سه پنیره :
۱- گریل ندارید؟ مشکلی نیست، خمیر این پیتزا را می توانید داخل یک ماهیتابۀ چدنی که روی شعلۀ زیاد قرار دارد، درست کنید.
پنیر موزارلای کم چرب و فونتینا را رنده و دیگری را تکه تکه کنید. گریل را با گاز یا ذغال روشن کنید و دما را روی متوسط تنظیم کنید. گریل را کمی چرب کنید.
روی یک تختۀ آردپاشی شده، خمیر پیتزا را پهن کنید و به شکل بیضی 25 سانتی متری در بیاورید. یک طرف آن را با روغن زیتون کمی چرب کنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید.
با استفاده از دستان خود، یه طرف خمیر را مستقیم روی گریل بگذارید. خمیر را با روغن زیتون چرب کنید و آن را حدود 1 تا 2 دقیقه بپزید تا زیر آن تقریباً نیم سوز شود و روی سطح آن حباب ایجاد شود. سپس خمیر را روی قسمت سردتر گریل بگذارید.
روی آن پنیر، جعفری و فلفل قرمز بریزید. در گریل را بگذارید. 2 تا 5 دقیقه آن را بپزید تا پنیر آب شود و مواد روی آن گرم شوند.





منبع: آکا ایران


ویدیو مرتبط :
پیتزا شیلان در بفرمایید شام