برگزاری امن مراسم اربعین دولت قرون وسطایی عربستان را رسوا کرد


خطیب موقت نماز جمعه گفت: برگزاری آرام مراسم اربعین، دولت قرون وسطایی و عقب ‌افتاده سعودی را با رسوایی مواجه کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران:به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز(13 آذرماه) با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار داشت: این نامه دارای دو محور ایدوئولوژی و سیاسی است. بین ارباب ادیان و دانشمندان در رشته های مختلف دینی مثل یهودیت، مسیحیت و اسلام خلا فضای گفتمانی وجود دارد.

وی افزود: اسلام یک تازگی و نور گسترده ای داشت که تنها برای قوم و ملت خودش ارسال نشد بلکه برای همه بشر آمد. اسلام دینی است که همه بشر را به انسانیت توجه می دهد و همه بشر را در نظر دارد.

امامی کاشانی گفت: آنطور که دین اسلام انسان ها را به انسانیت، عدالت و رفتار خوش دعوت می کند، به هیچ وجه در ادیان دیگر چنین مساله ای دیده نمی شود.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض غرب در برخورد با تروریسم، اظهار داشت: غربی‌ها از یک طرف می‌گویند که مخالف داعش و تروریسم هستیم، اما از طرف دیگر از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

امامی کاشانی با بیان اینکه این رفتار متناقض دو منفعت برای اسلام و دو ضرر برای سردمداران غرب به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: نفع این مسئله برای اسلام بیداری جامعه بشری است و اینکه آنها متوجه می‌شوند چه خبر است. آنهایی که در پی حمایت از تروریسم هستند، از 100 میلیون نفر در دنیا تجاوز نمی‌کنند که شامل رئیس جمهورها و سلاطین کشورهای مختلف هستند، اما ملت‌ها با اینها مخالفند و در حال جدا شدن هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه ادیان مسیحیت و یهودیت هیچ‌گاه اسلام را به کفر متهم نمی‌کنند، گفت: ادیان دیگر قالب و شرایطی را به وجود نمی‌آورند و با ریختن کفر در آن قالب اسلام را متهم به کفر نمی‌کنند. این در حالیست که داعشی‌ها با ادعای مسلمان بودن، در کپسول اسلام جنایت می‌ریزند.

وی با طرح این مطلب که داعش روز به روز ضعیف‌تر و بدبخت‌تر می‌شود، گفت: اگر اقدامات داعش به نام دین اسلام تمام شود، بشریت مایوس و ناامید خواهد شد.

امامی کاشانی در بخش دیگری از اظهارات خود گریزی هم به مراسم عظیم اربعین زد و ابراز کرد: هرساله با گسترده‌تر شدن و اوج‌گیری بیشتر زیارت اربعین، این معنا به وجود می‌آید که نسبت به اداره جهان باید بیداری اسلامی ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم عظیم اربعین در شرایط امن، گفت: این در حالیست که دولت قرون وسطایی، شاهنشاهی و عقب ‌افتاده سعودی در مقابل دو میلیون نفر با رسوایی مواجه شد و به جهت برقراری امنیت در مراسم اربعین، باید از دولت و مرجعیت عراق تشکر کرد.


ویدیو مرتبط :
گس قرون وسطایی