سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناخت تهدیدهای مرتبط با حوزه های علمیه وظیفه مهم روحانیان است


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در همایش پرچمداران دین و اندیشه در ارومیه افزود: تفکر تکفیری و سلفی در حوزه های شیعه و اهل سنت نفوذ کرده و باید با آنها مقابله جدی کرد چرا که اوضاع جهان اسلام را این تفکرات به هم ریخته است.
وی اضافه کرد: برخی از لایه های این تفکرات انحرافی در مناطق مختلف و حتی در منطقه ما هم قابل مشاهده بوده و باید با آمادگی فکری و علمی جلوی این تفکرات را گرفت تا در آینده عاملان کشورهای خارجی برای ضربه زدن به ما در لباس روحانیان نفوذ نکنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب مساله تهدیدها را همواره تذکر داده اند و این امر مسئولیت ما را در جلوگیری از مساله نفوذ تفکرات انحرافی در حوزه های علمیه دو چندان کرده است.
امام جمعه ارومیه اظهار کرد: سالهای قبل هم اوضاع این چنین بوده و هم اکنون حساسیت آن بیشتر است و دشمنان ما در حال سرمایه گذاری برای تربیت افرادی هستند که وقتی به مقام علمی رسیدند، از آن فرد برای دسترسی به اهداف خود استفاده کنند.
حجت الاسلام قریشی افزود: در طول تاریخ از این افراد کم نبودند که در مواقع حساس ضربه کاری را زده اند و از طلاب و روحانیان می خواهم این مساله را کاملا جدی بگیرند.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: محور اصلی برای فعالیت روحانیان باید قرآن باشد همچنان که پیامبر قرآن را محور اصلی فعالیت های خود قرار داده بود.
وی گفت: عالم دینی باید به قرآن کریم کاملا مسلط باشد و عالمی که از قرآن کریم دور باشد نمی تواند به وظیفه علمایی خود عمل کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بسیج در اقشار مختلف و در زوایای مختلف جامعه وجود دارد و نقش خود را ایفا می کند، اظهار کرد: یک نقش بسیج نقش عمومی است و آن حفاظت از انقلاب در شکل حفاظت امنیتی است و غیر از این در زوایای دیگر و در شاخه های مختلف باید بسیجی بود و بسیجی وار عمل کرد.
وی اضافه کرد: روحانیان نیز باید بسیجی وار وارد میدان شوند و در تبلیغ و رساندن پیام پیامبر(ص) نیز باید بسیجی وار عمل و خوب مطالعه و تبلیغ کرده و خستگی ناپذیر در این مسیر گام بردارند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در هدایت امت اسلامی در بازه زمانی و مکانی نمی گنجد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم با بیان اینکه بسیج دارای چهار ماموریت است، افزود: نخستین ماموریت بسیج جهاد فرهنگی است که در این جهاد مهم علما باید در زمینه تبلیغ دین، ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی همواره کوشا باشند.
وی اظهار کرد: انجام فعالیت های تربیتی، بصیرتی و معرفتی، محرومیت زدایی و ارائه خدمات در مناطق محروم، حفظ آمادگی های رزمی، دفاعی و نظامی نیز جزو وظایف چهارگانه بسیج در کشور است.
سردار خرم گفت: بسیج به عنوان الگویی موفق در جامعه است که دوست و دشمن به توان آن اعتراف می کنند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: حوزه های علمیه و طلاب باید همیشه نسبت به موضوع روز آگاه باشند و با بصیرت در این مسیر حرکت کنند.
این همایش به مناسبت هفته بسیج و با حضور طلاب بسیجی و روحانیان استان در مصلی ارومیه برگزار شد.
پنجم آذر سال 58 به دستور امام (ره) بسیج مستضعفین در کشور تشکیل شد.ک3
7125/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حوزه علمیه گلپایگان