علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سالانه 140 زمین لرزه بالای چهار ریشتر در ایران روی می دهد


به گزارش ایرنا علی مرادی روز جمعه در دیدار گروه تهرانگردی با حضور احمد مسجد جامعی از اعضای سورای اسلامی شهر تهران از مؤسسه ژئوفیزیک ایران وابسته به دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: زلزله های بالاتر از پنج ریشتر در شهرها و زلزله بالای چهار و نیم ریشتر در روستاها خسارت هایی را وارد می کنند.
وی با بیان اینکه مردم معمولا زلزله هایی با قدرت بالای چهار ریشتر را درک می کنند گفت: در سطح کشور یکی از حوادث که به عنوان شاخص مطرح بوده زلزله است.
مرادی با اشاره به ثبت زلزله ها در این مؤسسه افزود: در شهر تهران زلزله هایی با قدرت شش دهم ریشتر قابل ثبت شدن است.
وی تأکید کرد: از 40 سال گذشته تاکنون در شهر تهران امکان وقوع زلزله وجود دارد و آخرین زلزله ای که خسارت جدی در تهران وارد کرد مربوط به سال 1830 میلادی است.
مرادی گفت: سالانه در کشور 12 زلزله بالای پنج ریشتر و یک زلزله بالای شش ریشتر اتفاق می افتد.

* موزه دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شود
احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در برنامه تهرانگردی این هفته با حضور در دانشگاه صنعتی شریف پیشنهاد تشکیل موزه این دانشگاه را مطرح کرد.
وی گفت: این دانشگاه امسال پنجاهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.
مسجدجامعی افزود: سال 1344 دستور ساخت این دانشگاه صادر شد و در سال 45 نیز دانشجو گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در اولین سال فعالیت خود 326 دانشجو داشت و امروزه این تعداد به 900 دانشجو در مقطع کارشناسی، 900 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 200 دانشجو در مقطع دکترا ارتقا یافته است.
عضو شورای شهر تهران افزود: رشته های اولیه که در این دانشگاه تدریس می شده شامل رشته های شیمی، ریاضی و برق بوده است.
مسجدجامعی با اشاره به طراحی و ساخت سردر جدید دانشگاه شریف گفت: طرح سردر جدید برای این دانشگاه از بین طرح های مختلفی که معماران طراز اول کشور ارسال کرده اند طرح دکتر شهاب الدین ارفعی برگزیده و ساخته می شود.
وی در ادامه برنامه تهرانگردی خود با حضور در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: همزمان با راه اندازی این پژوهشگاه بانک اطلاعات پژوهشگاه نیز شکل گرفت.
احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در هفته پژوهش برنامه تهرانگردی خود را به دیدن پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه ژئوفیزیک ایران، نشریه نجوم، انجمن نجوم و موزه علم اختصاص داد.
تهرام/9353/7244/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارش زمین لرزه سراوان ایران