چراغ سبز به جانشين آتشين «تويوتا سوپرا»


  X     

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 17:28

چراغ سبز به جانشين آتشين «تويوتا سوپرا»

پدال/ مسئول خودروهاي اسپورت کمپاني تويوتا از ارائه کانسپتي در سال آينده خبر داده که مي‌تواند طرفداران تويوتا سوپرا را بسيار خوشحال کند.
در حالي که کانسپت S-FR در نمايشگاه توکيو پيش‌نمايشي از يک مدل بهينه اسپورت در آينده بوده، ولي از سوي ديگر، تلاش‌ها در يک پروژه که از سال‌ها پيش براي احياي سوپرا برنامه‌ريزي شده، ادامه داشته است. کانسپت FT-1 در سال گذشته، اولين زوايا از نسخه مدرن تويوتا سوپرا را به نمايش گذاشت و حالا قرار است که با يک کانسپت ديگر در سال ۲۰۱۶ همراه شود؛ چيزي که حداقل مطابق گفته تتسويا تادا (Tetsuya Tada)، رئيس واحد خودروهاي اسپورت تويوتا برداشت مي‌شود.
البته وي در مورد تاريخ دقيق ارائه اين کانسپت جديد حرفي نزده است، ولي از آنجايي که مي‌دانيم محل ارائه FT-1 کجا بوده، حدس مي‌زنيم که محل ارائه اين کانسپت تويوتا نيز در نمايشگاه بين‌المللي اتومبيل امريکاي شمالي در ديترويت، در ماه ژانويه خواهد بود. «تادا» در همين حال، از به‌کارگيري تکنولوژي‌هاي جديد در اين کانسپت خبر مي‌دهد و اشاره مي‌کند که از يک گيربکس ترتيبي در کنار موتوري متوسط استفاده خواهد شد. اين موتور در جنگ «اسب‌بخار» شرکت نخواهد کرد؛ چرا که خودرو بيشتر به منظور لذت از رانندگي طراحي شده، نه براي رسيدن به مرزهاي قدرت. در همين حال، به گفته «تادا»، عملکرد اين خودرو از بسياري از رقباي آلماني‌اش بالاتر خواهد بود و شرايط آن مي‌تواند حتي بهتر از يک پورشه 911 باشد.
سوپراي جديد که با عنوان «برادر بزرگترِ GT86» توصيف شده، با همکاري ب‌ام‌و در حال توسعه است و انتظار مي‌رود که ابعادي مشابه يک 911 داشته باشد. در حال حاضر، گزينه‌اي براي پيشرانه اين مدل تأييد نشده است، ولي اگر بخواهيم يک پيش‌زمينه اوليه از آن داشته باشيم، سطوح بالاي مدل‌هاي اسپورت جديد تويوتا را مي‌بينيم که از يک موتور ۳ ليتري با شش سيلندر در يک رديف و با حداقل ۳۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نيوتن‌متر گشتاور استفاده مي‌کنند. همچنين نسخه قدرتمندتر هيبريدي را نيز داريم که خروجي کلي آن برابر ۴۶۶ اسب‌بخار است.
در هر حال، زماني که کانسپت سوپراي جديد در سال آينده ارائه شود، اطلاعات بيشتري از آن در دسترس قرار مي‌گيرد. ضمن اينکه مدل توليدي آن، احتمالاً در سال ۲۰۱۷ ميلادي به بازار خواهد آمد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
چراغ سبز آپارات ،به حرکت چراغ خاموش آرین نیشنز!!!قسمت 2