گران ترین توالت فرنگی جهان+ عکس


محققان انگلیسی سرویس بهداشتی نوینی طراحی کرده اند که زباله‌های انسان را پاک و به برقی ارزان قیمت تبدیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مخترعان دانشگاه کرانفیلد بریتانیا توالتی ساختند که زباله‌های انسان را با استفاده از نانو به برق و آب پاکیزه تبدیل می‌کند و این وسیله نیاز مردم را به بهداشت عمومی برطرف می‌کند.

تکنیک به کار رفته در این توالت به آن صورت است که با بسته شدن درب آن مکانیزم چرخش رفت و برگشت زباله سریعاً شروع به کار کرده تا بویی نامطبوع در فضای اطراف پخش نشود و ضایعات از طریق یک غشای نانویی خاص همانند فیلتر عمل کرده و آب و زباله‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند.

آب تبخیرشده به وسیله دانه‌های آبدوست نانو منتقل و سبب می‌شود که آن آب تصفیه و برای شستشو و آبیاری مزارع خانگی، آماده شود.

براساس این مقاله زباله‌های باقی‌مانده به وسیله قانون پیچ ارشمیدس به محفظه‌ دیگر منتقل و مواد زاید آن پس از له شدن سوزانده و از آن برق تولید می‌شود.

گران ترین توالت فرنگی دنیا+ عکس

این محصول برای یک خانواده 10 نفره جوابگو می باشد و با سوزاندن مواد پاتوژن آن می‌توان برق دستگاه‌های کوچک را تامین کرد.

این دستگاه برای 650 میلیون نفر در جهان آب بهداشتی تولید می‌کند و می تواند نیازهای 2.3 میلیارد نفر به سرویس های بهداشتی را تامین کند.

گفتنی است این توالت لقب گران ترین سرویس بهداشتی جهان را به خود گرفته است و مشکلات پخش بوی نامطبوع آن در فضای خانه و دیگر مسائل بهداشتی را برطرف کرده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫فواید توالت های سنتی (قدیمی) و مضرات توالت های فرنگی‬‎