فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دومین همایش منطقه ای شاعران اهل بیت(ع) به کار خود پایان داد


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش منطقه ای شاعران اهل بیت(ع) به مدت 3روز در شهر زنجان برگزار شد. در این همایش شاعرانی از استانهای زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، قزوین، البرز در کارگاه‌های تخصصی شعر آیینی شرکت کردند.

در روز اول همایش منطقه‌ای شاعران آیینی کشور کارگاه تخصصی «ارزیابی و تحلیل شعر آیینی» با سخنرانی دکتر اسماعیل امینی، کارگاه تخصصی «نوحه» با سخنرانی مهدی امین فروغی و کارگاه «حماسه در شعر عاشورایی آذری» با سخنران استاد کلامی و آقایان حنیفه و وحیدی برگزار شد.

از دیگر برنامه های این همایش در روز اول بازدید از حسینیه اعظم زنجان و تجلیل و قدردانی از پیرغلامان و خادمان آذری زبان امام حسین علیه السلام بود که این مراسم به نحو باشکوهی در منزل یکی از پیرغلامان زنجان برگزار شد.برگزاری کارگاه های تخصصی «نگاه بدیع در شعر عاشورایی آذری» و کارگاه «عصمت واژه ها» از دیگر کارگاه‌های تخصصی شعر آیینی بود که به ترتیب توسط استاد عسکر شاهی و مرتضی امیری اسفندقه در روز دوم همایش برگزار شد. از دیگر کارگاه‌های روز دوم کارگاه تخصصی «مقتل» بود که این کارگاه توسط جواد حیدری ارائه شد.

در روز دوم همایش منطقه ای شاعران آیینی آذری زبان شب شعر عاشورا در منزل استاد ولی الله کلامی از پیرغلامان و خاندان امام حسین علیه السلام و باحضور شاعران برجسته آیینی کشور برگزار شد و شاعران اشعار خود را در رثای خاندان حسینی به زبان فارسی و آذری سرودند.

برگزاری کارگاه تخصصی «شعر هیئت و نقد و بررسی شعر آیینی» از دیگر برنامه های روز سوم همایش منطقه ای شاعران اهل بیت(ع) بود که این کارگاه توسط استاد سید مهدی حسینی ارائه شد و در ضمن این کارگاه اشعار شاعران جوان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دومین همایش منطقه ای شاعران اهل بیت به منظور شناسایی و رشد استعداد و ارتقای شاعران اهل بیت علیهم السلام به همت مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام به مدت سه روز در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنان شاعران اهل بیت درباره افتتاح مجمع شاعران اهل بیت (ع)